Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udligning af kreditorer i fremmed valuta i lukkede regnskabsperioder

0
Hej e-conomic

Nu har jeg flere gange konstateret, at jeg ikke kan udligne kreditorer i fremmed valuta i lukkede regnskabsperioder, fordi systemet vil lave en bogføring af valutakursdifference i pågældende periode. Jeg forestiller mig ikke at være den eneste med holdningen til, at lukkede perioder skal forblive lukkede og derfor vil det ikke være en løsning blot at åbne perioden igen, sådan som jeres support foreslår.

Jeg savner muligheden for at kunne udligne posteringer i lukkede regnskabsperioder, hvor systemposteringen vedr. valutakursdifference bliver bogført i førstkommende åbne periode - hvor den retteligt også hører til.

 

Jeg glæder mig til at høre fra jer:-)

Vh. Malene
i Forslag » Bogføring af (170 points)

2 Svar

hej Malene

Tak for din henvendelse.

Når man afslutter sit regnskabsår får man en advarsel op, der fortæller at du har åbne posteringer i anden valuta. Når man udligner betalinger og kreditnotaer FØR man lukker året opstår det problem du omtaler ikke.

Man oplever heller ikke udfordringen hvis man har en faktura fra 2019 som udlignes med en betaling i 2020. Udfordringen er kun  når betalingen ligger i lukket år :)

Jeg vil dog gerne lade dit forslag om at valutakurs skal bogføres i første åbne periode og så ser vi hvad der kommer af feedback fra andre brugere vedrørende dette.

En udfordring ved denne løsning kan være at nogle vil spekulere i at bogføre store kurstab/gevinster i næste regnskabsår og det måske ikke er helt tilladt :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)
hej Malene

Efter en måned er der ikke andre brugere der har givet udtryk for samme ønske som dig, så i denne omgang arbejder vi ikke videre med at muliggøre udligning i lukket år.

Det er dog en debat vi jævnligt har oppe, så måske finder vi en løsning i fremtiden, indtil da må man udligne før man lukker året som popuppen opfordrer til :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)