Jeg har erfaring med andre bilagsscanningssystemer, herunder EY's program.
I deres program har man mulighed for selv at definere hvorhenne på fakturaen, at den skal finde fx fakturanummeret - dette defineres således én gang på hver kreditor, såfremt den ikke selv finder det frem. Jeg har nemlig erfaret, at Smart Inbox ofte ikke selv kan finde fakturanummeret, såfremt der blot står "Nummer:". Det skal naturligvis kun være de oplysninger den ikke selv kan finde, eller hvis den har fundet de forkerte oplysninger, fx tager nettobeløbet i stedet for bruttebeløbet :D
Tilsvarende vil funktionen være nyttige i tilfælde, hvor der både fremgår FIK indbetalingsoplysninger og bankoverførselsoplysninger. Vi har bl.a. eksempel, hvor begge oplysninger står på fak, men vi foretrækker bankoverførsel, da vi ikke kan modregne kreditnotaer ved FIK. Det betyder, at vi på kreditorens indstillinger har skrevet bankoverførsel-oplysningerne og skal i Smart Inbox slette det af "computeren" foreslåede kreditornummer, og indsætte det manuelt på ny igen - Det er unødvendige klik.