Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Linkning at ubehandlede bilag

+1
Hej.

Jeg har en del bilag jeg linker sammen inden jeg bogfører dem, men kan ikke få dem til at lægge i den rækkefølge som jeg godt kunne tænke mig. Det har jeg før kunnet, men det kan jeg ikke mere.

Det kan fx. være en kvitteringsbon fra Hungry som jeg gerne vil linke sammen med min z-bon for dagens omsætning, og den vil jeg gerne have som sidste side, da det er z-bonnen der er den primære bogføring, men uanset om jeg sætter Hungry bilaget før eller efter z-bonnen, sætter Hungry kvitteringen sig først.

Jeg syntes at det er lettere at linke de to bilag sammen inden jeg bogfører, for ikke at skulle ud af Smart Inboks, finde bogføringen blandt de mange jeg bogfører på dagen, for at finde/notere bilagsnummeret, gå ind i Smart Inboks og tilføje bilaget til det fundne bilagsnummer/postering.

Med venlig hilsen

Charlotte Asmussen

Mosters2go Danmark
i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (300 points)
Brug "Ubehandlede", det giver mange fordele.
Hej Erik Jensen.

Det er i ubehandlede jeg linker dem sammen, men de kommer ikke i den rækkefølge som jeg ønsker dem.

Men har fået at vide at det er noget de arbejder på at det bliver som før igen :-)

Charlotte Asmussen

Mosters2go Danmark
Hej Charlotte.

OK. Men problemet er vist større, end e-conomic antyder. Der er op til flere links her i forum, der behandler emnet. De vil have os alle sammen over på Inbox, men det havde de ikke styr på. Det ser ud, som om de begyndte helt forfra uden at skele til det, der var i forvejen. Og det går sjældent godt. Den dybe tallerken er trods alt opfundet, så hvorfor gøre det flere gange.
Hej Erik.

Jeg er faktisk rigtig glad for Inboksen, og bruger den så meget det er muligt efter at der er kommet så man kan bogføre via sine skabeloner, ved flere bogføring på flere konti på et enkelt dokument. Inden den kom kunne jeg næsten ikke bruge inboksen, da jeg kun har éen leverandør med (hovedleverandør) en konto at bogføre på, så der bogførte jeg kun vha ubehandlede bilag.

Jeg har kun når jeg skal betale min hovedleverandør at jeg bruger Ubehandlede, for den har de endnu ikke fået ind i Inboks.

Prøv at give Inboksen en chance og se om den også kan forbedre din bogføringstid/arbejdsgang.

Charlotte
Hej Charlotte.

Det er godt, at du er glad for Inbox, men jeg har endnu ikke fundet fidusen i forhold til "Ubehandlede".

Jeg tror også, at det vil være godt, hvis e-conomic kunne definere forskellen mellem "Smart Inbox" og "Inbox". Du skriver, at du bruger Inbox. I min optik kan man sammenligne Ubehandlede og Inbox, idet de har det samme formål. Smart Inbox må vel være en udbygning af Inbox, hvor systemet genkender bilagsoplysninger, og anvender disse til konteringsforslag.

Men tilbage til Inbox. Det er vel snart et år siden, at den dukkede op. Efter min opfattelse dengang, var det blot en besværlig udgave af Ubehandlede, hvorfor jeg opgav den. Så sker der nu det, at e-conomic pludselig vil tvinge alle kunder væk fra Ubehandlede og i stedet bruge Inbox. Store protester fra os brugere, der sidder mange timer ved skærmen hver dag, og udnytter systemet til det yderste. Der har været mange frustrerede indlæg fra os, og til sidst lykkedes det at få beslutningen om at fjerne Ubehandlede, og erstatte det med Inbox, udsat, indtil der er fundet en løsning, der virkelig kan erstatte Ubehandlede.

Men det kniber fortsat for e-conomic, at leve op til forventningerne. Jeg kigger selvfølgelig på Inbox en gang imellem, og i dag har jeg f.eks. konstateret, at åbner man et bilag i Inbox i et nyt vindue, og derefter forstørrer eller formindsker bilaget, så forstørrer eller formindsker man samtidigt skærmbilledet i hele i e-conomics brugerflade. Var der nogen, der sagde test? Småting, ja måske, men efter 15 år på markedet, må den slags fejl ikke slippes ud i et arbejdsmiljø. Efterhånden er sådanne eksempler legio.

1 Svar

hej igen :)

Du har helt ret i at det er nemmere at kombinere bilagene før man føjer dem til posteringerne end efter.

Lige nu arbejder vi på at finde en god løsning så man igen kan kombinere bilag i den ønskede rækkefølge, da vi godt ved det er et stort ønske.
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)