Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Uoverensstemmelse mellem projektsaldoliste og balance

0
Hejsa

Når vi bruger jeres projektmodul.

Vores tidsregistreringer på projekter bliver aktiveret på en balancekonto (og modposteret på en driftskonto).

Når et projekt afsluttes bliver alle posteringerne på projektet udlignet (og modposteret på en driftskonto).

Saldoen på balancekontoen bør derfor altid stemme med saldoen for tid, når jeg trækker en projektsaldoliste.

 

Et eller andet sted i jeres system sker der dog en afrunding, som gør at tallene ikke stemmer....!

 

Når revisoren afstemmer saldoen på igangværende projektet, og hvad der er bogført på balancen er der derfor en uoverensstemmelse.

 

Jeg har mange afsluttede projekter, som når jeg tjekker jeres "udligninger" ifm. afslutningen af projekter, så flere gange differencer på mellem 0,01 kr. og 0,07 kr. for mit vedkommende (indtil videre)...

Mange bække små gør nu at differencen bliver større og større...

 

Kunne det ikke tænkes, at I skulle finde den afrundingsfejl, som ligger i systemet, så jeres eget system ville stemme (eller være tro mod afrundinger og afrunde alt)?

 

mvh

Jørgen
i Forslag » Projektstyring af (710 points)

1 Svar

Hej og tak for dit indlæg

Tak for dit indlæg.

Vi ved godt det er et stort ønske generelt vedrørende flere decimaler i systemet.

Vi må dog sige at det aldrig vil blive implementeret. Da e-conomic startede, valgte man kun at arbejde med 2 decimaler, så det vil rent systemmæssigt ikke være muligt at implementere. Hvis vi f.eks. skulle til at arbejde med 3 eller 4 decimaler, så vil det betyde at hele systemet skal genberegne alt hvad der ligger helt tilbage til år 2001 og det er ikke muligt.

Jeg må derfor desværre afvise dit forslag og henviser til tidligere korrespondance herunder

https://forum.e-conomic.dk/28048/flere-decimaler-i-varens-pris?show=28048#q28048


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan

Jeg forsøger overhovedet ikke, at få jer til at implementere flere decimaler - blot at I står ved, at I arbejder med 2 decimaler...

I leverer et regnskabsprogram... I et regnskabsprogram skal kontiene stemme...

Det kan godt være, at I ikke lige havde set problematikken i 2001 - men det er jo ikke et argument for at undlade at rette fejlen....

Hvis jeg har 2 tidsregistrering på en halv time med en kostpris på 99,99 kr., så vil I aktivere på 2x50,00 (fordi 49,995 rundes af til 50,00) = 100.00 kr.

Når så jeg afslutter projektet, så vil systemet bruge de 2x49,995 = 99,99 kr. til at udgiftsføre timerne.

Og så har jeg en difference på 0,01 øre resten af min tid som kunde hos E-conomic. Og der kommer flere ører til som tiden går...

Så jeg vil bare foreslå, at I afrunder altid.... 0,50*99,99 giver altid 50,00 og så er det regnestykke færdig... Ikke noget med at gemme de andre decimaler til senere brug...

mvh Jørgen
Hej Jørgen

Tak for forklaringen, nu giver det mening for mig.

Jeg giver dig ret, at det er forvirrende og jeg vil tage det med vores udviklere, så jeg har sat dit indlæg til overvejelse nu