Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lagermodul med vigtige Leverandør-oplysninger

+1
Lagermodulet har stærkt brug for at have selvstændige felter med leverandøroplysninger og leverandørevarenummer mv. Man kan ikke gennemføre en effektiv indkøbsproces, hvis man ikke kan udtrække en mangel-liste som er sorteret efter leverandører.

Når man skal købe ind direkte fra sit ERP er det ligeledes afgørende, at leverandøren kan oplyses om egne varenumre for sikker identifikation og tilhørende forventede nettopriser.

Som E-conomic lager fungerer nu, er vi tvunget til at skrive fritekst i hvert enkelt tilfælde og det er både langsomt og uoverkommeligt i en daglig indkøbsproces. Samtidig forhindrer den manglende mulighed for at føre leverandørmangellister ønsket om samlede daglige indkøb til flere projekter på samme PO. Noget som ellers kan bidrage til en optimering af indkøbs- og lagerarbejdet.
i Forslag » Lagerstyring af (190 points)

2 Svar

Hej Thomas og tak for dit forslag, 

For at være helt sikker, så jeg er lige nødt til at spørge lidt ind her. Du nævner at du mangler et sted til at skrive leverandøroplysninger - hvilke oplysninger er det og hvad skal de bruges til? 
Ud over det, så nævner du en leverandørmangelliste. Her er jeg ikke helt med. Hvad er det og hvad indeholder den? 

Til sidst, så vil jeg høre lidt indtil de her leverandørvarenumre. Dem kan du allerede i dag godt koble op på dine leverandører, hvor det blandt kan bruges i bestillingsflowet. Det er en manuel proces at få det med, men det er muligt. Hvordan fungerer det for dig?
De tilhørende forventede nettopriser vil jeg opfatte vejl. kostpris, men det kan være jeg har misforstået, hvordan du bruger dem, så ret mig gerne, hvis jeg er galt på den.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper,

Tak for at du vender tilbage. Jeg har klippet din mail ind og svarer hermed på hvert enkelt spørgsmål:

For at være helt sikker, så jeg er lige nødt til at spørge lidt ind her. Du nævner at du mangler et sted til at skrive leverandøroplysninger - hvilke oplysninger er det "Det er et felt inde på hver enkel varer som oplyser om, hvilken leverandør denne vare specifikt kommer fra" og hvad skal de bruges til? "Det er vigtigt at vide hvor man bestiller den enkelte vare (altså hos hvilken leverandør) og når der skal skabes en indkøbsordre til en specifik leverandør skal man kunne sortere varene efter leverandør. Ellers kan man ikke få et overblik over hvad der kommer fra den enkelte leverandør og de varer, som mangler på lageret bliver ikke købt samlet ind. Det er med andre ord ikke effektivt"  
Ud over det, så nævner du en leverandørmangelliste. Her er jeg ikke helt med. Hvad er det og hvad indeholder den? "En mangelliste er en liste over ting man mangler. Kan man så samtidig sortere efter leverandør, får man en Leverandørmangelliste, som man kan sende direkte til den konkrete leverandør ....... hvis man altså har fået skrevet leverandørens matchende varenummer ind i ens eget lagersystem ;-)"

Til sidst, så vil jeg høre lidt indtil de her leverandørvarenumre. Dem kan du allerede i dag godt koble op på dine leverandører, hvor det blandt kan bruges i bestillingsflowet. "Nej - under den enkelte vare er det ikke mulighed for at notere leverandørens varenummer på en måde, så det gengives automatisk og struktureret på en skabt indkøbsordre og dermed er muligheden for at købe ind via lagermodulet ikke relevant, i den nuværende opsætning." Det er en manuel proces at få det med, men det er muligt. Hvordan fungerer det for dig? "Det fungerer ikke for os. Manuelle processer er ikke relevante for os og vil ikke kunne bruges i vores virksomhed, når vi skal finde et egnet system til at håndtere dette arbejde"
De tilhørende forventede nettopriser vil jeg opfatte vejl. kostpris, men det kan være jeg har misforstået, hvordan du bruger dem, så ret mig gerne, hvis jeg er galt på den. "Det må du for min skyld gerne kalde det. Men i sidste ende skal det være den pris man betaler "netto" for en vare og det vil sige, når alle rabatter og lignende er modregnet. En vejledende kostpris kan i min bog godt være alt muligt andet. En netto pris kan kun være én ting." For os er nettoprisen en vigtig del af kommunikationen i forbindelse med en PO, da det vil være den, leverandøren skal bekræfte på eller korrigere. 

Jeg håber dette kunne hjælpe med en afklaring af dine spørgsmål, Jesper

Mvh

Thomas

Forslag af (190 points)

Hej igen Thomas og mange tak for den uddybende forklaring af problemstilling.

Vi er lige begyndt at samle input sammen omkring vores lagerstyringsmodul. Tanken med det er, at se hvilke områder af vores lagermodul vi kan gøre endnu bedre.
Det er en større proces, som kommer til at tage tid. Det vil jeg starte med sige. Udover det, så er der ingen garantier for, at vi kommer til at arbejde med de ting vi kommer frem til, men vi går modulet gennem.

Når det er sagt, så tager jeg dit input her med i puljen over, hvilke problemer vi står overfor med vores lagermodul i dag, så det kan blive inddraget dialogen. 
Det er ikke en garanti for ændring, men det første skridt mod en ændring er taget ved at starte snakken omkring, hvordan vi ser vores lagermodul. Derfor kan jeg ikke love noget på nuværende tidspunkt, men du skal vide, at jeg forstår dig og jeg ser dine pointer. 

Mange tak for din feedback. 
Hvis det bliver relevant, er det så i orden jeg vender tilbage til dig på et senere tidspunkt, hvis vi har opfølgende spørgsmål eller brug for mere viden omkring, hvordan du arbejder med lager? smiley