Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udtræk data fra abonnementer

+1
Hej

Vi bruger abonnement modulet.

I det har vi omkring 30 forskellige abonnement typer.

Under dem har vi så vores kunder alt efter hvilket abonnement type de bruger.

Er det muligt at lave en liste der viser hvornår vores kunder skal have en faktura samt hvilke antalsfaktor og abonnement de har ?.

Mvh

Jørgen Jensen
i Spørgsmål » Dimension (afdelinger) af (130 points)
Vi har samme udfordring som er beskrevet her.

Det virker.....uhensigtsmæssigt at det ikke er muligt f.eks. at lave en rapport der viser den forventede omsætning, gerne fordelt på vare numre, fra abonnementer for en kommende periode. Det ville være en stor hjælp i budgetplanlægningen og det burde være en overkommelig opgave at lave.

1 Svar

hej Jørgen

Du kan godt trække en liste, hvor du kan se abonnementsnr, kundenr, næste abonnementsperiode, antalsfaktor, ophørsdato mm.

Listen finder du under Alle indstillinger - Eksporter Data - Download lister enkeltvis - Send data

Vælg dernæst listen Abonnement.csv

Jeg håber denne liste kan bruges.
Spørgsmål af 🔒 (55.9k points)
Jeg har samme udfordring. Jeg har talt med jer flere gange, hvortil jeres svar indtil nu har været, at det ikke er muligt at lave fremtidige udtræk, da E-conomic baserer sig på historisk data (altså, hvad der er bogført).
Derfor er jeg blevet informeret om, at vi kun kan lave en fiktiv abonnementskørsel, hvor perioden kun kan strække sig fra sidst faktureret dato og fremad. (fx pr. 16/1-2020 til 31/3-2020) Det er derfor ikke muligt at lave et udtræk af, hvad vi fx kan forvente at fakturere alene i august 2020.
Det er jo super relevant for os at vide.

Vi har mange kunder med mange forskellige abonnementstyper, hvor der hele tiden bliver tilføjet, ændret, fjernet osv. Derfor kan vi ikke basere vores udtræk på bogført data.

Jeg har forsøgt at bruge den guide du har skrevet om eksporteringer af data - dog får jeg bare et tomt excel ark.

Men kan denne funktion bruges til at trække abonnementsoversigt ud baseret på de opsætninger der er lavet på diverse kunder - og gerne et fremtidigt overblik?

 

Vh Stine.
hej Stine

Det er er lidt tricky at svare på om det udtræk dækker dit behov, for udtrækket viser ikke en prognose for den kommende periode.

Den viser hvilke abonnenter der er knyttet til Abonnementerne og hvilket datointerval næste abonnementsperiode dækker over. Der vises også særpriser mm. Men der vises ikke en pris pr. abonnement medmindre dette er særprisen.

Særprisen kan dog kun bruges i de tilfælde hvor abonnementet indeholder én ydelse.

Så i det tilfælde at dine abonnementer indholder flere ydelser eller der ikke er tilknyttet en særpris får du ikke et økonomisk overblik i filen alene.

Du kan måske godt bruge filen i kombi med prisen på dit abonnement - ring evt. og spørg efter mig - jeg er at træffe i supporten mandag-tirsdag-torsdag-fredag i næste uge.

mvh Tabita
Hej igen

Til hvert abonnement har jeg tilknyttet en vare som har en pris.

Som Stine skriver har jeg jo også brug for at se hvilke abonnement indtægter jeg kan forvente i en given måned.

Nå jeg laver export som beskrevet kommer der denne pris ikke med i export.

Hvad skal der gøres for jeg kan få denne pris med ?.

Mvh

Jørgen Jensen
Det lykkes mig, at lave en eksport med abonnementerne, men som Jørgen også skriver, så kommer prisen ikke med - med mindre, at det er en særpris.
 

Er det virkelig ikke muligt, at lave en opsætning således, at vi rent faktisk kan bruge det data som jeg (og andre abonnementsbrugere) har brugt tid på at sætte op?
Pt. sidder jeg med et ekstern excelark, hvor jeg løbende manuelt overfører de opdateringer der er på den givne kunde/abonnement, og laver en sum for hver måned samt for året. Det er super bøvlet, og giver kun anledning til fejl.
Derudover har mine chefer ingen mulighed for selv at tjekke, hvad vi kan forvente af fremtidig indtægt for abonnementer.

 

Jeg tænker blot, at det er relevant for mange virksomheder, der anvender det her. Dertil kunne man jo godt viderudvikle på abonnementsmodulet, så det ikke trækker data fra det bogførte, men ud fra opsætningen.
hej Stine og Jørgen

Vi er godt klar over at der ikke rigtig nogen rapportering tilknyttet abonnementsmodulet, realistisk set er det heller ikke noget vi kommer til at tilbyde i den næste fremtid, dette skyldes ikke manglende vilje, men da der kun er 4% af vores brugere som anvender Abonnementsmodulet så er det også et spørgsmål om at prioritere udvikling på de områder der gavner flest brugere.

En måde man kan få et overblik over næste periode, er at lave abonnementskørslen - så kan man se værdien af fakturakladderne i Igangværende fakturaer, og så blot slette kladderne igen.

Jeg håber at denne ide kan bruges selvom jeg godt er klar over at det langt fra var den elegante løsning I søgte.

mvh Tabita
Hej Tabita

Hvis jeg laver en abonnementskørsl får jeg ganske rigtige et overblik. Men det er ikke så praktisk at jeg bagefter skal slettet 400 faktura for det kommende år.

Så det er en smule træls.

Hvis der ikke kommer yderligere udvikling af abonnements modulet vil vi nok begynde at kikke efter et andet system.

Tak for dine svar.

Mvh

Jørgen Jensen
hej igen Jørgen

Jeg kan godt forstå du ikke synes det er en ideel løsning.

400 fakturakladder slettes dog ganske nemt ved at sætte flueben i øverste kasse til markering (ved siden af nr. og dato) og gå til Andre muligheder - Slet valgte.

Jeg håber også på at der med tiden vil blive udviklet mere på rapportmulighederne i Abonnementsmodulet, men for at være realistisk må jeg sige det næppe kommer til at ske i 2020.

Så hvis det har afgørende betydning for jer at kunne trække sådan en rapport kan jeg godt forstå hvis I ser jer om efter noget andet, der dækker jeres behov bedre.

mvh Tabita