Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilknytning af varianter til varenumre

0

Hej

Tak for god service og et godt produkt. 
Dog er der en ting, der ærger mig. Der lader ikke til at være nogen måde at tilknytte varenumre til varianter.
Hvorfor:
Webshop håndtering.
Omsætningsstatistik.  https://forum.e-conomic.dk/12330/se-omsaetning-fordelt-pa-varianter
Lagerføring 
m.m.
Eksempel:
Vores virksomhed sælger vare i med mange varianter, det er altså en afgørende del af vores forretning. På en webshop vil vi derfor ende med at skulle oprette masser af sider med stort set ens produkter ELLER oprette dem kategorier og så som konsekvens have mindre lageroverblik og gøre det svære at sammeligne varebestillinger med vareleverandørens faktura.
I praksis;
drejer det sig om tilknytning af varernumre til kategorier og varianter, 

Mvh Mathias

i Forslag » Lagerstyring af (150 points)

1 Svar

hej Mathias

I e-conomic kan du godt oprette en vare i varianter hvis du benytter Lagermodulet. Det er dog korrekt at man fx. ikke kan trække en omsætningsstatistik ud på en bestemt variant hvis de er tilknyttet samme varenummer.

Nu nævner du så webshop. Og i det tilfælde at dit varekartotek skal kobles sammen med din webshop via API kan du ikke benytte funktionen med varianter. I det tilfælde vil man oprette hver variant som et separat varenummer.

Fordelen ved det er at man så fx. kan få en omsætningsstatistik pr. variant og lageroverblikket vil også være nemt og overskueligt.

Nu ved jeg ikke hvilken webshopplatform du anvender, men i e-conomic webshop modul kan man godt knytte varianterne sammen selvom de har forskellige varenumre, så man ser en Sweater og kan vælge mellem blå, rød og sort i flere størrelser. Den løsning er jeg næste sikker på at man også kan lave i din webshop.

Så for at konkludere, så kan du godt knytte varenumre sammen med kategorier og varianter hvis du benytter lagermodulet, men ikke i kombi med webshop.

Jeg håber at denne forklaring gav dig et bedre indblik.
Forslag af 🔒 (55.9k points)