Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Importspecifikation - bogføring af Told

0

Vi importerer varer uden for EU. Der sker derfor en fortoldning.

Vi modtager derfor en importspecifikation. 

Jeg har oprettet ny konto i standardkontoplanen 1380 Told ved import.

SPM: 

1. Kan jeg bogføre tolden samlet fx. for november måned? Eller skal jeg bogføre hver enkelt fortoldning?

2. Hvis hver enkelt fortoldning skal bogføres, er det så den dato der står under "modtaget den", som  jeg skal anvende som dato? 

Eller skal hver enkelt fortoldning bogføres på den dato,  som  er angivet på den enkelte vares faktura?

3. Hvis hver enkelt fortoldning skal bogføres, hvad skal jeg så bruge som bilag? Der står jo mange fortoldninger på importspecifikationen. Skal jeg tage x-antal kopier af specifikationen og bruge som bilag for hver enkelt fortoldning?

4. Er der et sted, hvor man kan se, hvad de enkelte fortoldninger vedrører? Importspecifikationen oplyser jo ikke noget om leverandør, vare eller lignende. Det er heller ikke alle transportfirmaer, der fremsender fortoldningsdokumenterne til os. Det bliver derfor ret uoverskueligt at se hvad der er hvad, når man importerer fra mange forskellige leverandører.  frown

Det var mange spørgsmål, jeg håber en regnskabsekspert vil give et par gode råd. For vi vil så gerne gøre det rigtigt!

Vi hører også gerne fra jer, der importerer - med henblik på praktiske råd .

MVH

Kirsten

i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (210 points)

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.