forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Importspecifikation - bogføring af Told

0

Vi importerer varer uden for EU. Der sker derfor en fortoldning.

Vi modtager derfor en importspecifikation. 

Jeg har oprettet ny konto i standardkontoplanen 1380 Told ved import.

SPM: 

1. Kan jeg bogføre tolden samlet fx. for november måned? Eller skal jeg bogføre hver enkelt fortoldning?

2. Hvis hver enkelt fortoldning skal bogføres, er det så den dato der står under "modtaget den", som  jeg skal anvende som dato? 

Eller skal hver enkelt fortoldning bogføres på den dato,  som  er angivet på den enkelte vares faktura?

3. Hvis hver enkelt fortoldning skal bogføres, hvad skal jeg så bruge som bilag? Der står jo mange fortoldninger på importspecifikationen. Skal jeg tage x-antal kopier af specifikationen og bruge som bilag for hver enkelt fortoldning?

4. Er der et sted, hvor man kan se, hvad de enkelte fortoldninger vedrører? Importspecifikationen oplyser jo ikke noget om leverandør, vare eller lignende. Det er heller ikke alle transportfirmaer, der fremsender fortoldningsdokumenterne til os. Det bliver derfor ret uoverskueligt at se hvad der er hvad, når man importerer fra mange forskellige leverandører.  frown

Det var mange spørgsmål, jeg håber en regnskabsekspert vil give et par gode råd. For vi vil så gerne gøre det rigtigt!

Vi hører også gerne fra jer, der importerer - med henblik på praktiske råd .

MVH

Kirsten

spurgt 29 Nov i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af KNPD (210 points)

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.

Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.