Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fødselsdato

+1
Hej
 
Ja enten under abbonnement, eller under Kunder.

Jeg ved flere foreninger ikke vil have e-conomics, fordi man ikke kan føre medlemsregistrering ordentligt, til det skal man have et excel-ark ved siden af. Mange foreninger køre jo netop aldersfordelt kontingenter, og det ville derfor være en fordel, inden man sender faktura f.eks. at man er sikker på hvilken alder kunden har.

Det må I meget gerne overveje :)
i Forslag » Dimension (afdelinger) af (220 points)

1 Svar

hej Joan

Tak for dit input.

Du skriver at du gerne vil kunne se hvor alderen på kunden inden man ser fakturaen.
Kan jeg få dig til at uddybe HVOR du vil se dette, på fakturaen, på kunden, på abonnementet? Du må meget gerne skrive det meget præcist.

Og er det den omregnede alder fx. "67 år" eller er fødselsdatoen tilstrækkelig?

Når jeg kender disse informationer kan jeg bedre råde dig og tage stilling til dit ønske :)
Forslag af 🔒 (55.9k points)

Hej Tabita 

Ikke på fakturaen nødvendigvis, hos os fremgår deres alderskategori af selve varen(medlemsskabet), så det er ikke nødvendigt. 

Men som sagt, vores medlemsskaber er f.eks. 0-14 år, 15-29 år, 30-65, og 65+.
Det kunne være meget rart hvis der var en fødselsdato på kunden, så vi kan se hvornår vedkommende skal op i næste kategori af medlemsskab, da det også er sådan vi trækker lister, hvis vi f.eks. har et tilbyd/event, der kun vedkommer de 15-29 årige, så er det ærgeligt at få mails tilbage alá "Jeg er altså 30, osv.

Dem der brokker sig er sjovt nok dem der skulle have betalt mindre, aldrig dem der skulle have betalt mere smiley

Der er sikkert mange af jeres kunder der kunne bruge det til f.eks. studierabatter eller andet :) 

Det skal s lige siges, vi har fundet et glimrende CRM-modul sideløbende nu, siden jeg stillede forslaget, det er bare ærgelige penge oven i, og arbejdstid vi hellere ville have haft i e-conomics :) 

Jeg fik et tilbud af nogen der kunne udvikle sådan et felt til vores navision - 56.000!! Så nej tak

hej igen

 

Det lyder godt at I har fundet en løsning selvom det var noget I måtte købe,

Kunne I ikke blot have benyttet feltet CVR til fødselsdatoen? Det ved jeg at andre gør.

mvh Tabita
Nej, det ville give problemer i de tilfælde hvor medlemmet har CVR.
Okay det er er lidt sjovt... jeg havde opfattelsen at at dine abonnenter var privatpersoner :)

men det er måske virksomhedens alder der afgør hvilket abonnement de har?

Alternativt skal du oprette dine abonnenter i alle kategorier fra starten og styre det med ophørsdato og start/slutdato.

Dvs.

0-14 år - ophørsdato når personen fylder 15

15-29 år - start dato når personen fylder 15 og slutdato for første abonnementsperiode  og ophørsdato når personen fylder 30 år osv.

Men måske er det alt sammen ligegyldigt nu hvor du har fundet en god løsning i et andet system :)

mvh Tabita