Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lager, vareleverandørfaktura. Kan der oprettes en RET VARE knap ??

+1
Når jeg indtaster Vareleverandørfaktura, er der ofte behov for at rette en pris, eller ændre tekst på en vare.  Fra listesøgningen kan der oprettes ny vare, men ikke rettes i en eksisterende. Så hver gang der er en lille rettelse, skal jeg ud af vareleverandørfaktura, ind i Varer, søge den pågældende vare igen, lave rettelsen, ud af varer, ind i vareleverandørfaktura, vælge den aktuelle faktura, trykke ny linie, søge varen igen (3.gang)...........  Hvis der var en RET VARE knap der fungerer ligesom NY VARE knappen, ville det spare meget tid.
i Forslag » Lagerstyring af (170 points)

1 Svar

Hej og tak for dit indlæg

Hvis jeg forstår dit ønske korrekt, så er det allerede muligt at rette i en vare, varetekst og beløb når du står inde i vareleverandørfakturaen.

Hvis du klikker på den lille blyant ude til højre ud for den vare du vil rette og så retter i de rød markerede herunder

Du må endelig komme tilbage, hvis det er mig som har misforstået noget

Rigtig god weekend til dig


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Tak for svar.

Det er rigtigt at jeg kan bruge blyanten, men det retter kun pris, eller tekst på den tilhørende vareleverandørfaktura. Jeg har brug for at lave permanente rettelser der også kommer ud på salgsfaktura, ligesom den vejledende kostpris skal rettes permanent, ellers skal jeg rette hvergang jeg køber den pågældende varer fremover.

Hej Susan

Jeg taler om den vejledende kostpris. Jeg retter den når varen kommer hjem igen og er steget siden sidste gang vi købte hjem. Det skal vel ikke ind over et lagerreguleringsbilag  ??  Det er en ny sending varer  der bare er kommet hjem til en anden pris end sidst.

Og ja jeg kan rette salgsprisen inde på selve varen, og det var den oprindelige pointe, så:  

skal jeg ud af vareleverandørfaktura, ind i Varer, søge den pågældende vare igen, lave rettelsen, ud af varer, ind i vareleverandørfaktura, vælge den aktuelle faktura, trykke ny linie, søge varen igen (3.gang)...........  Hvis der var en RET VARE knap der fungerer ligesom NY VARE knappen, ville det spare meget tid.

Hej igen.

Har du et minuslager, er det ikke længere den gennemsnitlige kostpris der bliver brugt til beregning af din omkostning, når du sælger varer fra dit lager - det er i stedet den vejledende kostpris, der er angivet på hver vare, der bliver brugt.

Hvis du skal rette i din gennemsnitslige kostpris, skal du altså gøre det ved hjælp af en lagerregulering. Du kan ikke rette i den gennemsnitslige kostpris ved at rette i den vejledende pris på vareleverandørfakturaen. Jeg sender dig lige et link til, hvordan du gør det.

http://wiki2.e-conomic.dk/tillaegsmoduler/lager/gennemsnitlig-kostpris

http://wiki2.e-conomic.dk/tillaegsmoduler/lager/lagerkladder/lagerregulering/kostpris-er-for-hoej

http://wiki2.e-conomic.dk/tillaegsmoduler/lager/lagerkladder/lagerregulering/kostpris-er-for-lav