Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kategori uden variant?

0
Hej

Er det bare mig der tåger rundt i det eller er det rigtig man ikke kan oprette en kategori uden at der automatisk er varianter i kategorien og er det muligt at fjerne i de kategorier man har oprettet?

Mvh. GD
i Spørgsmål » Lager af (600 points)

1 Svar

Hej og tak for spørgsmålet, 

Som udgangspunkt kan du sagtens oprette en kategori uden at koble varianter til. Jeg er dog ikke helt sikker på, hvordan du ønsker at benytte kategorier. Kan jeg lokke dig til at uddybe, hvordan du arbejder med kategorier og hvorfor du ikke ønsker at koble varianter til? 

Hvis du er frisk på den, så kan jeg bedre forstå din problemstilling og hjælpe dig med din problemstilling. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej

Tak for dit svar.

Jeg har kigget mig omkring dels på forum og e-copedia siden spørgsmålet blev stillet og fundet ud af, at det jeg havde en forventning ved at bruge kategorier ikke er muligt i E-conomic.

Vi har troet, at man kunne se hvad man solgte af de forskellige kategorier, altså en slags værktøj til at lave salgs statistik med, men det mener jeg at have fundet ud af man ikke kan, korrekt?

Mvh. GD
Hej igen,

Jo, det har du ret i.

Hvordan ønsker du at trække dine salgstal? Vi kan måske finde en anden måde du kan gøre det på.
Vil du prøve at uddybe, hvordan i ønsker at dele salget op og trække statistisk på det? Det kan være vi kan finde en anden god måde at gøre det på.
Hej

Vi er bare ude efter mulighed for at se hvad sælger vi af f.eks bærbar computer, stationær computer, telefoner osv. således vi kunne se hvad man evt. ikke skal have så meget af.

Bruger det faktisk når vi laver uge status hvor vi udskriver et 2-3 kategorier i ugen som medarbejderne så skal optælle i løbet af ugen i stedet for hele lageret.

Vi mangler sådan set bare muligheden for, at vælge om der er variater eller ej når man vælger kategori :)

Mvh. GD

Varianter i en kategori er valgtfrit. 
Men hvis i ønsker af dele det lidt op, så vil jeg foreslå fx varegrupper. I kan inddele jeres varer i varegrupper og så trække en omsætningstatistik på hver enkelt gruppe og så se fx hvor mange telefoner i har solgt. 

Alternativt kan man også også overveje at bruge afdelinger, men her skal i nok lige ringe til os, da det er en lidt anden form for brug af afdelinger end hvad man normalt ser. Fordelen her er dog, at I kan få en ekstra dimension i jeres salg og se, hvilken afdeling, der sælger mest eller mindst. 

I skal ikke lave jer snyde af navnet afdeling. I bund og grund er det blot en ekstra dimension i jeres system, som i kan bruge til rapportering smiley

Hej

Det er korrekt, at det er valgfri at udfylde felterne i varianter.

Men de er automatisk der, når man så ligger varer ind, hvis man har givet sin vare en kategori og er overflødig, hvis det ikke er en vare med varianter. Men i helheden havde vi håbet på, at det kunne det andet :)

Men en god ide med varegrupper... den arbejder vi lige lidt på - tak :)

Mvh. GD