Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bestillinger / Købsordre

0
I lagermodulets bestillinger kunne det være rigtig smart hvis man kunne lave bestillinger til finanskonti (altså ikke til varenumre). Så kunne vi styre alle vores indkøb gennem e-conomic, i stedet for at holde styr på leveringstider og priser alle mulige andre steder.

Det gælder f.eks. hvis vi køber IT-udstyr, møbler og især konsulenttimer, som ikke skal lagerføres, men hvor vi stadig ønsker os at holde styr på rekvisitionerne og på, om fakturaerne er kommet.

Findes der nogle muligheder allerede, hører jeg gerne om det (også velfungerende tillægsløsninger)!
i Forslag » Lagerstyring af (160 points)

1 Svar

Hej Dahl

Tak for dit indlæg. Det giver god mening at kunne lave bestillinger på varer, hvor der ikke er lagertræk på.

Udfordringen kommer, hvis det er hele flowet med modtagelser og fakturaer du også vil køre igennem på varer uden lagertræk, så hvis jeg kunne få dig til at uddybe lidt mere vil det være rigtig fint.

Ser frem til at høre fra dig

Rigtig god weekend

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)

Jeg har været vant til at bruge købsordre til at administrere alle indkøb. Fordelen var, at vi ikke behøvede dobbelt-godkendelse af indkøb i den model (pt. bliver vi nødt til både at godkende et indkøb og en faktura).

Arbejdsgang:

  1. Der laves et indkøb som sendes til leverandøren
  2. Der modtages en vare eller ydelse (ydelsen kan modtages på ligefod med en vare, men har regnskabsmæssigt ingen betydning før fakturaen kommer)
  3. Der modtages en faktura som bogføres. Hvis indkøbslinjen er en varelinje, bogføres en lagerpost (altså det e-conomics kan). Hvis indkøbslinjen er en ydelse, er der ikke angivet et varenummer, men i stedet en finanskonto, som der bogføres på.
Den simple løsning var, at man valgte i mellem finanskonti og varekonti på hver enkelt af indkøbslinjerne. Så kunne man på lige fod bogføre fragten/ekspeditionen/miljøafgiften direkte ind på en finanskonti på fakturaer hvor det er relevant.
 
Jeg ved at dette fungerer i f.eks. NAV, og sikkert mange andre bogføringssystemer.
 
Giver min forklaring bedre mening for jer?
Hej igen Dahl

Tusind tak for en fin uddybende forklaring.

Jeg vil gerne prøve at tage det med til vores udviklere når vi har møde med dem til September

Rigtig god weekend til dig