forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Følgeseddel nr. på Faktura

+1
Hej,

Vi er leverandør til to kæder af butikker, der begge anvender EDI. Her er kravet at følgeseddel nr skal fremgå af alle fakturaer.

Pt sker det ved at vi manuelt finder følgeseddel i arkiv og angiver nummeret på faktura manuelt, før vi sender fakturaen.

Det burde I da kunne gøre mere simpelt? - Eventuelt som dynamisk felt?
spurgt 16 Maj i Forslag » Fakturalayout af C6100 (200 points)

3 Svar

Vi har fuldstændigt samme problem og vil også gerne have det som et dynamisk felt!
besvaret 23 Maj Forslag af FlaskeLars (560 points)

Hej og tak for forslaget. 

Som jeg forstår dit forslag her, så er der to udfordringer. Det første er nummeret på følgesedlen som kan ses på billedet, der sendes sammen med EDI fakturaen. Det andet er selve EDI og den udveksling, der sker af data. 

Hvilket felt på fakturaen skriver i nummeret i og ved du hvordan jeres modtagere læser feltet? Det er nemlig ret vigtigt, hvis det skal bygges til at de elektroniske data skal deles korrekt i selve EDI-delen.

Rigtig god dag smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 31 Maj Forslag af Jesper Mieritz (84,450 points)
Hej Jesper

Beklager det sene svar.

Det handler ikke så meget om EDI men mere om muligheden for at lave et dynamisk felt hvor følgeseddels nr er angivet og som kan indsættes på dokumenter til kunden.

Vedr. EDI, så bruger vi en partner til dette og vi har som sådan ikke noget med det at gøre

Følgeseddels nr skriver vi manuelt i tekst-feltet på hver enkelt faktura, hvilket gør at arbejdsgangen med at behandle en ordre for lang.

Mange tak for svaret.

Hvis det ikke er relevant i forhold til EDI, så handler det om dynamiske felter på PDF'en. 

Jeg har hørt dette og derfor vil jeg tage dit forslag i vores kategori for overvejes. 
Vores proces fungerer på den måde, at vi hvert kvartal river alt ud af kalenderen og arbejder med brugerforslag i to uger. Til den tid vil vi kigge næmere på forslaget og se på mulighederne. Det er ikke en garanti for implementeringen, men jeg lover at vi genbesøger din problemstilling til den og ser på, hvad vi kan gøre. 

Så det er kommet et skridt videre i processen,

Rigtig god weekend smiley

Hej igen, 

Jeg er i gang med at samle forslag sammen til septemeber, hvor vi dedikrerer to uger til at udvikle nye funktioner og muligheder i vores applikation. 

Jeg skriver for at sige, at dit forslag ikke er kommet med i puljen og derfor ikke længere er på listen over de forslag vi overvejer. Jeg har valgt at fokusere på andre forslag, da jeg kan se større efterspørgsel efter disse og vi derfor i højere grad vil arbejde med smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 14 Aug Forslag af Jesper Mieritz (84,450 points)
Hej Jesper

Det var da virkelig en god ide, så alle os der sælger til supermarkeder, legetøjskæder med mere, vi må så bare finde et andet regnskabsprogram

At vi skal sidde og skrive numrene ind manuelt er dybt godnat og kan slet ikke betale sig for os.
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”