Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udligning/bankafstemning af kunde indbetalinger

0
Hej

 

Jeg sidder og bøvler lidt med noget Udligning/bankafstemning af kunde indbetalinger.

 

Sagen er den, at jeg har sat X antal kroner ind på firma kontoen, i et beløb, som jo så er flere kunders betalinger.

Hvordan får jeg det udlignet nemmest med f.eks. 15 forskellige kunder!? og så bankafstemt osse.

 

Kan ikke lige knække koden, håber i kan hjælpe mig :-)

Mvh. Morten
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (150 points)

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Morten

Tak for dit spørgsmål.

Det du kan gøre er at bogføre det med det vi kalder flerbenede posteringer.

Du vælger i første omgang at føre totalbeløbet du har modtaget i din bank over til din kassekladde. Herefter går du ind og ændrer posteringstypen til Kundeindbetaling, taster den første kunde og udligner de fakturaer der er blevet betalt her. Så sletter du modkontoen og klikker Gem og fortsæt og gentager samme øvelse til du har udlignet alle 15 kunder. I sidste postering vælger du posteringstypen Finansbilag, vælger din bankkonto og det total beløb du har modtaget i banken og klikker Gem.

Så stemmer din bank og dine kunder er udlignet.

Håber du kan bruge denne løsning og så må du have en rigtig dejlig weekend

Hilsen Susan Jensen
Bogføringshjælp af 🔒 (38.5k points)
valgt som bedste svar af

Hej Susan

Jeg har prøvet at gøre som du beskriver, men den vil ikke bogføre mine posteringer.

Den skriver:

Følgende kombinationer af bilagsnummer og dato balancerer ikke:

Kontrollér også, at alle linjer har de pågældende konti og modkonti tilknyttet.
Bilag 1025 - for 24.04.19: Balancen er DKK -XX.XXX,XX.

 

Hvad gør jeg forkert!? synes jeg har gjort præcis som jeg forstår din beskrivelse :-)

 

Mvh. Morten

Hej Morten

Jeg går ud fra at vi fik løst dit problem på chatten forleden dag :-) så jeg lukker sagen nu.

Rigtig god weekend til dig
Hej Susan

Det gjorde jeg ja, og tusinde tak