forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mellemrum mellem fakturalinjer

+1
Hej

Når jeg laver en faktura synes jeg teksten står meget tæt ovenpå hinanden. Jeg har fundet ud af at hvis jeg laver en tom fakturalinje imellem, kommer det til og være meget lettere og læse. Jeg har kunder der klager over at de ikke kan skelne mellem fakturalinjerne når jeg ikke indsætter en tom fakturalinje imellem.

Var der ikke mulighed for at man under layout kunne lave et mellemrum mellem hver fakturalinje?

 

Med venlig hilsen

Martin
spurgt 24 Apr i Forslag » Fakturalayout af MartinMC (130 points)

1 Svar

Hej Martin - Tak fordi du skriver ind.

 

Hvad mener du i forhold til at man under layout kan lave mellemrum på fakturalinjen.

Ville det være muligheden for at du på dine fakturalinjer selv bestemmer hvor meget mellemrum der kommer nedenunder når du laver din næste fakturalinje, eller hvad har du i tankerne?

Lad mig høre fra dig og hav en rigtigt god weekend.

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 26 Apr Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Altså indtil nu har jeg lavet en tom fakturalinje imellem hver fakturalinje jeg skriver varen i. for at skabe et overskueligt mellemrum så hele fakturaen ikke kommer til og være en lang roman uden mellemrum.

Nu får jeg så min varetekst sendt fra et disponeringssystem, den ligger sig under ordre og så laver jeg det om til en faktura og så der er fakturalinjerne jo dannet. hvis jeg vil have mellemrum mellem fakturalinjerne idag skal jeg sidde manuelt og lave tomme fakturalinjer og flytte op mellem de eksisterende fakturalinjer. det er et kæmpe arbejde når jeg, generelt set, har mellem 15 og 50 fakturalinjer på hver enkelt regning og jeg i gennemsnit sender 15-25 faktura ud hver uge.

 

inde under skabelon kan man bestemme hvor brede kolonnerne skal være, så jeg tænkte om man inde under varetekst kunne vælge afstand mellem fakturalinjer. eller som en anden tidligere har skrevet kunne lave hver anden fakturalinje en anden farve. uanset hvor lang taksten i hver fakturalinje er, har den sin egen farve.

jeg synes det er ærgerligt at sende fakturaer ud, hvor jeg ikke engang selv kan skelne mellem fakturalinjerne.

 

mvh martin
Hej igen Martin.

Umiddelbart synes jeg at det lyder som en meget god idé. Hvad tænker du der giver mest mening, skal den selve lave en fakturalinje og skal der evt. være en ændring i farven? Jeg synes at dit forslag skal med så vidt at vi kan se at der er flere brugere der også ønsker muligheden for få det automatiske mellemrum. Jeg har hørt ønsket før, så jeg ved ihvertfald at der er en smule popularitet i det. Jeg vil dog lige lade indlægget ligge i en 14 dage yderligere for at se om der er større ønske.

Hav en fantastisk uge. :-)
Jeg tænker at det er en god ide hvis den selv lavede en tom fakturalinje som mellemrum. hvis systemet kunne det ville det for mig være underordnet med farven. jeg tror det pæneste vil være en en tom fakturalinje som mellemrum og ikke nogle farver.

Hvis ikke mellemrummet kan lade sig gøre, ville et godt alternativ være at hver anden fakturalinje var en lysegrå for.eks.

Tak for i vil overveje det og håber mange flere vil synes det er en god ide.

God dag til dig

hej Martin

En anden mulighed du kan bruge er at ændre linjehøjden på Kolonne elementet på fakturalayoutet, så der automatisk kommer mere luft mellem linjerne,

Prøv evt. at ændre linjehøjden til 35 eller 40.

Lad mig høre om den løsning kan bruges.

mvh Tabita

overvejes× 116
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”