Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Opdatér Timepriser

0

Hejsa,

Når man arbejder på et projekt og bruger e-conomic til at registrere tid på sine medarbejder, så kommer der evt. et tidspunkt hvor man skal have ændret prisen på de timer. Her ville det være fint at man kan opdatere timerprisen på de registreringer. 

Det kan e-conomic ikke. Man kan slette alle sine timeregistreringer og oprette dem manuelt igen.

Kunne det evt. laves sådan at den knap der hedder "opdater timepriser" kunne opdatere timepriser? Sådan at når der ændres en særpris så kan man vælge om det skal ændres på registrerede indberetninger. 

http://wiki2.e-conomic.dk/projektstyring/opdater-timepriser

Mvh Thomas

i Forslag » Projektstyring af (120 points)

1 Svar

Hej Thomas,

Jeg beklager du først får svar nu.

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt de registreringer du ønsker at opdatere, er allerede godkendte registreringer.
Hvis de er det, så er der ikke noget du kan gøre. Hvis det omvendt handler om registreringer du mangler at godkende, så vil 'opdater timepriser' også slå gennem, hvis du taster en særpris på et projekt.

Der er guiden forkert på den. Jeg har lige testet i min aftale i forhold til salgsprisen på en aktivitet via en særpris på en bestemt medarbejder og der blev salgsprisen opdateret til den nye særpris jeg havde angivet på projektet.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper,

Jeg har lige testet hvad du siger og det er... forkert. 

Prisen bliver ikke opdateret ift. særpriser når man trykker "opdater timepriser".

Så guiden er rigtig.

/Thomas

Hej igen,

Jeg forstår ikke helt, hvordan du oplever det anderledes, men det kan være vi misforstår hinanden. 

Jeg forklarer lige, hvad jeg har gjort, så du må du meget fortælle, hvad du har gjort anderledes. 

Jeg går ind på en medarbejder med en salgspris på 1.000 kr på aktiviteten. Her registerer jeg på to forskellige datoer, men samme akitvitet og samme projekt. Nu godkender jeg den ene tidsregistering. 

Efterfølgende går jeg ind på projektet og opretter en særpris på denne aktivtet med den pågældende medarbejder og så opdaterer jeg timepriserne. 
Afslutningvis går jeg ind og godkender den anden tidsregistering, som jeg lavede fra start. Denne registering går nu ind til den pris jeg har tastet i særprisen på projektet. Derfor min vurdering af, at salgprisen bliver opdateret ud fra særprisen på projektet.

Jeg håber du er frisk på at beskrive, hvorhenne i denne proces du gør noget anderledes, så jeg kan komme til bunds i, hvad udfordringen er smiley

Hej igen Thomas,

Mange tak for videoen du har sendt til mig via mail. Jeg svarer herinde for at andre brugere, som læser også kan får værdi af vores dialog. 

I videoen kan jeg se, at de posteringer du gerne vil opdatere priserne på allerede er godkendt. Hvis de er det, så virker det ikke at opdatere priserne. Det vil betyde, at alt der tidligere er godkendt også skulle opdateres, hvilket vil betyde store ændringer for alt der tidligere er sket. 

Derfor vil jeg fastholde, at det virker på ikke-godkendte posteringer, men ikke på godkendte posteringer.

Jeg håber det giver mening, at der er forskel på registeringer, som er godkendt og ikke er godkendt. I det tilfælde, hvor de er godkendte, så skal du ind og minus registrere med den gamle pris og så registere med den nye og rigtige pris.

Rigtig god dag smiley

Hej Jesper

Tak for dit svar. Håber du har ret. Jeg får det testet.

Mvh Thomas