Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forventet kost/DG på Projekt

+2
Kunne der tilføjes et felt på Projektkortet, hvor man kunne angive den forventede kostpris eller den forventede DG. Dermed kunne man bedre følge om Projektet følger det forventede og man kunne via de registrerede omkostninger meget let opgøre igangværende på hvert projekt.

Blot at se en dækningsgrad på et projekt er ikke nok. Hvis du forventer en DG på 12% er 20% fantastisk, hvorimod hvis du forventede en DG på 40%, så er 20% ikke særlig godt. Samtidig så vil de faktiske registrerede omkostninger kunne bruges til at angive hvor langt du er i projektet og dermed kan en online opgørelse af igangværende og den deraffølgende del af dækningsbidraget kunne beregnes og vises i resultatopgørelsen/balancen. Rapport-delen kunne man også lave manuelt blot den forventede kost/DG kunne vises på Projektværdi-rapporten
i Forslag » Projektstyring af (180 points)
Super godt forslag - det kunne vi virkelig også bruge!

Lige nu laver jeg denne del manuelt hver måned ved efterkalk på sagerne...

3 Svar

Hej og tak for dit forslag,

I dag kan du godt sætte en 'fast pris' på et projekt, som kan bruges til at se, hvor langt du er fra den faste pris på projektet. Den kan godt bruges som et udgangspunkt til, hvor meget du forventer at tjene. Feltet er kun til internt brug, så hvis i arbejder efter, at den faste pris er den forventede salgspris, så kan du sammenligne de to tal. 
Det dækker dog ikke den estimerede kostpris og indgår heller ikke i den samlede dækningsgrad. 

Jeg skal lige være helt sikker på, at du gerne vil have indført en form for 'forventet dækningsgrad' til sidst på projektet, som er beregnet på baggrund af de to tal du starter med at taste. Dem kan du så hele tiden kan holde mod det du rent faktisk har. Er det rigtigt forstået? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

For os ville det være fint med et felt helst som %-tal (hvor vi kan sætte den forventede DG ind) ellers et felt med kr. (hvor vi kan sætte de forventede udgifter ind). :-)

Lige nu bruger vi beregningen i excel til manuelt at sammenligne, men hvis det kan tastes på projektet slipper jeg for at gøre det manuelt. :-)

Vh Helle

Hej
Jeg kender godt til at man kan taste en fast pris. Det gør vi allerede. 
Vi mangler at kunne taste en forventer kost pris. Alternativt en forventet dækningsgrad. 
Hvis man kunne taste det, så ville det pludselig være let at opgøre igangværende arbejde da det jo netop ifølge dansk lov skal tage udgangspunkt i omkostninger og ikke salget. 
Vi ville gerne kunne se månedlige regnskaber men det indebærer for meget manuelt arbejde for at opgøre igangværende arbejde, hvilket vil blive afhjulpet af mit forslag. 
Mvh
Jan

Forslag af (180 points)
Mange tak for at følge op.

Jeg kan godt se ideen i dit forslag.
For nu vil jeg gerne tage dit forslag med videre i kategorien for de forslag vi overvejer. Det betyder ikke, at jeg kan love vi kommer til at udvikle på det, men det ligger i den samling af forslag vi har, hvor vi udvælger, hvad vi skal udvikle på i fremtiden.

Derfor sætter jeg forslaget til overvejes for nu.

Rigtig god weekend :)

Hej igen, 

Det er lidt tid siden forslaget her blev stillet. 

Vi arbejder på at samle forslag sammen til september, hvor vi har dedikeret to uger til at udvikle forslag fra alle jer brugere.

Vi har rigtig mange forslag og derfor er vi nødt til at sige nej til nogle. Her vil forslaget omkring dækningsgrad ikke komme med. Det er ikke fordi vi synes det er en dårlig ide. Det er det slet ikke. Vi har bare fået andre som vi i denne omgang vil fokusere på. 

Rigtig god dag og tak for jeres input smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)