Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilbud - Summering af varelinjer

0
Hej

Vi kunne godt tænke os, at bruge tilbud til for kalkulation i en større grad end programmet tillader i dag.

Vi vil gerne have opdelt varenr. under en overskrift, hvor man kan folde tilbudslinjer sammen, så kunden kun ser overskriften i en varegruppe:

Ex:

Klargøring, opstilling, nedtagning af messestand (Overskrift) 50.000

- Under linjer, som danner grundlag for Overskriften:

Montør Per 10 timer a 495 osv

Montør Poul 20 timer

Montør Ruth 15 timer

Kunden skal kun se overskriften og så skal underlinjerne skjules.

Underlinjerne skal danne grundlag for vores forkalkulation, som også gerne skal gemmes efter at tilbuddet er opgraderet til en faktura og ikke bare forsvinde, så man har et sammenligningsgrundlag efter et projekt er overstået.
i Forslag » Salg af (230 points)

2 Svar

Hej Birgitte og tak for dit forslag,

I forhold til denne kalkulation, der skal laves, så vil jeg lige høre, hvordan beregningen skal laves. 

Du nævner her, at du gerne vil lave en overskrift. Det kan du allerede i dag. Hvis du opretter en varelinje uden en vare, så kan du skrive lige hvad du har lyst til. I og med, der ikke findes en vare på linjen, så vil det ikke komme med i totalen. Den blive blive lavet på baggrund af de linjer du laver efterfølgende. 

Omvendt kan du også oprette en vare, som du kalder 'overskift', eller hvad du nu har lyst til og så skrive det totale beløb ind på den vare. Efterfølgende kan du lave de resterende linjer som overskifter uden en vare, så man kan se, hvad der dækker det totale beløb. Overskrifterne vil komme med, hvis du konverterer til en faktura.

Hvordan vil det virke for dig? 

Hvis ikke det vil virke for dig, så må du meget gerne uddybe, hvad der gør det ikke virker, så jeg bedre kan forstå, hvordan det præcis skal stille op. 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Jeg ved at jeg i dag kan lave overskrifter med og uden beløb, men det løser ikke mit problem.

Jeg vil gerne have en overvaregruppe der f.eks hedder Opstilling, nedtagning, projektering mv. til et totalbeløb, der skal summeres fra nogle undervarelinjer.

Undervarelinjerne kan være Opstilling Per: 10 timer, Max 20 timer; Nedtagning Poul 15 timer, Projektering Ulla 10 timer osv. Det kommer ikke kunden ved, hvem eller hvordan udspecificeringen er, kun det totale.

Vi bruger idag tilbud til forkalkulation, hvor vi kan se vores fortjeneste, derfor er det ikke optimal bare at skrive tekster og have en total, som vi selv skal lægge sammen.

Vi vil gerne have at varenumre peger på en overvarelinje, som summere en gruppe, men at underlinjerne ikke kommer med på tilbuddet, at de bliver krøllet sammen og ikke vises.

Giver det mening?

Med venlig hilsen

Birgitte Hertzberg
Forslag af (230 points)