Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vareleverandør faktura - Valuta

0

Hej

Hvordan operer lageret med valuta i forbindelse med bestillinger og vareleverandørfaktura?

Det ser ud som om at den ikke omregner på kostprisen, selvom at vareleverandøren har eks. valuta EUR.
Prisen ser ud til at være det samme i både DKK og EUR.
Er det DKK pris eller EUR pris der skal tastet i kostpris feltet?

Eksempel:

 

 


Mvh Alexander Sylvestersen-Platz  |  VALJU ApS  |   +45 3360 1261
i Spørgsmål » Lager af (2.3k points)

1 Svar

Hej Alexander, 

Hvis du arbejder fra bestillingen og du ikke taster en kostpris, så anvendes den danske kostpris og  overføres 1:1 til modtagelse/faktura. Hvis leverandøren er oprettet i anden valuta og der tastes en enhedspris, så vil denne tages med videre på modtagelsen. 

Hvis du opretter direkte fra modtagelse eller faktura, så vil der kunne tages en kostpris i anden valuta direkte ind. 

Det kan godt være lidt kringlet - specielt på modtagelsen, men jeg håber det giver en forklaring af, hvordan det hænger sammen smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Det giver til dels lidt mening. Men jeg synes stadig ikke at det løser det helt.

Hvis du kigger på det billede jeg har vedhæftet, kan du set at enhedsprisen er den samme både i DKK og EUR. For at få regningen til at passe med det som leverandøren rent faktisk har sendt en regning på, så skal prisen i enhedspris jo tastes i EUR. Men hvis den betragter prisen i EUR til så at være det samme i DKK, så går kostpris beregningen jo helt i kage.

Så hvad skal man regne med her?
Hej igen,

Hvis du aktivt taster en pris, så er det også den, der anvendes. Det er kun de kostpriser, der hentes automatisk, som kan være forvirrende at arbejde med.

Hvis du har en kostpris på fx 62 DKK og du danner en bestilling i EUR, så vil der tages 62 EUR. Hvis du går ind og overskriver denne, så vil den ny pris blive taget med videre som den pågældende valuta.
Okay, så det er ikke muligt at lægge kostpriser ind på varerne i valuta, ligesom med salgspriser?
Nej, der findes ikke et felt til det, men du kan få den til at anvende en kostpris i anden valuta, hvis du ikke starter med bestillingen :)