forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Abonnementskørsel på kundeinterval

0
Det er idag muligt at begrænse en abonnementskørsel på et interval af abonnementer - men vi kunne godt have behov for at kunne begrænse på et interval af kunder, også. Når vi opretter nye abonnenter i løbet af måneden, bliver de først faktureret når vi kører kørslen ultimo måneden, hvilket er noget rod. Laver vi en kørsel midt på måneden, skaber det rod i de øvrige abonnenter.

Kan dette implementeres?
spurgt 25 Mar i Forslag » Abonnement af Jacob van Dijk (310 points)

1 Svar

Hej Jacob.

Tak for indlægget.

Jeg vil gerne lige prøve at forstå hvorfor der er en problematik her. Hvilket rod er det præcist der bliver skabt hvis du køre abonnementet ultimo måneden når dine abonnenter bliver oprettet?

Hvad sker der også hvis du køre det midt i måneden?

Lad mig lige høre om dit work-flow. Så kan vi da se på om det er noget der giver mening at implementere, eller vi eventuelt kan finde en løsning du kan bruge.

Hav en rigtigt god weekend.

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 29 Mar Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Kørslen foretages typisk ultimo en måned med virkning fre ultimo den efterfølgende måned igen. Dermed bliver abonnementer der forfalder mellem 1 og 62 dage ud i fremtiden udfaktureret og vil derfor være betalt med "fornuftige" betalingsbetingelser, før de træder i kraft.

For abonnementer der udfaktureres hver måned, skal disse dog ikke faktureres mere end 30 dage frem. Det virker alligevel selvom man sætter kørslen til 62 dage ude i fremtiden, fordi den kun rykker starttidspunkt en enkelt periode frem. Begynder vi at lave flere kørsler bliver disse derfor også udfaktureret igen, hvilket ikke skal ske.

Idet mange kunder har 3-4-5-6-7-8 forskellige abonnementer, kan der være forskellige perioder på disse.
Hej igen Jacob.

Tusind tak for forklaringen.

Jeg tænker det er et spørgsmål omkring at udspecificere hvem der faktisk skal rykkes på. Man kunne jo principielt enligt vælge at rykke på et bestemt abonnement, af gangen for at være sikker, men jeg kan godt se at hvis de f.eks. kun skal modtage en faktura i stedet, så kan der godt ske en problematik.

Jeg har ikke just hørt om dette behov før, så jeg vil gerne se om der også er andre brugere der ønsker denne mulighed.

Jeg lader indlægget ligge i en 14 dages tid for at se om dette behov er ønsket af vores brugere og så må du ihvertfald have en fantastisk weekend. :-)
overvejes× 116
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”