Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vejledende kostpris ved oprettelse af vare i forskellige valutaer

+1
Jeg har lige siddet og oprettet varer, der fra vores leverandør er faktureret i euro. Alle priserne skal - når jeg opretter varerne og udfylder feltet "vejl kostpris" - omregnes til DKK. Bagefter - når jeg laver leverandørfakturaen - skal jeg så rette alle priserne (der jo nu står i DKK) om til euro. Det virker ret molboagtigt og koster meget tid og tastearbejde. Jeg håber virkelig, I på et tidspunkt får ændret e-conomic, således at man kan oprette varer i forskellige valutaer.
i Forslag » Lagerstyring af (250 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag,

Jeg kan godt sætte mig ind i, at der er udfordringer med kostpriser i anden valuta end grundvaluta.

Lige præcis det du beskriver kan du måske godt løse. Første gang du danner vareleverandørfakturaen, så bruges DKK. Den skal så rettes til EUR (eller en anden valuta).
Hvis du efterfølgende laver en ny vareleverandørfaktura, så vil den bruge kostprisen fra sidst du bogførte i EUR. På den måde slipper du for at rette fra gang til gang.

Jeg vil gøre dig opmærksom på, at det ikke virker, hvis du starter med en bestilling.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)