Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Valuta ved indkøb i lager

0
Det kan undre mig, at valuta på den enkelte kreditor er udfyldt korrekt, men at systemet ikke selv kan omregne kostpriser m.m.

 

Eksempel:

Leverandør 123 sender faktura i EUR. Den står i e-conomic til at være EUR men alle varenumre der tastes ind på bestilling/modtagelse/vareleverandørfaktura kommer frem med DKK og man skal derfor rette alle tal manuelt - hver gang
i Forslag » Lagerstyring af (270 points)

3 Svar

Hej Globaltools

Tak for Jeres indlæg.

Jeg har lige prøvet at lave bestilling/modtagelse/faktura i min egen aftale på en leverandør som er oprettet i EUR.

Hvis jeg taster prisen i EUR i bestillingen som her (Enhedspris feltet vil altid være tomt)

Så laver jeg modtagelsen som her og sletter markeringen i kostpris feltet:

 

Og laver herefter min vareleverandørfaktura. Så vil fakturaen være i EUR og den vil selv omregne til DKK

I må endelig komme tilbage, hvis det er mig som har misforstået noget.

 


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Det er desværre også sådan vi oplever det - som du beskriver. Det kan bare undre mig, at e-conomic ikke selv laver denne omregning ud fra valutakursen? På den viste måde tvinger det os til manuelt arbejde - hver gang - blot fordi E-conomic ikke selv kan finde ud af at lave omregningen

Når man indtaster et varenummer i bestillingen, så fremkommer den altid med DKK - uanset om leverandøren står med EUR.

Omvendt kunne det være kostprisen der både kunne være angivet i EUR og DKK - og så kostprisen ændrede sig alt efter den aktuelle valutakurs.
Forslag af (270 points)

Hej Globaltools

I kan prøve at teste indkøbs- og lagerstyringssystemet Warehouze.io, som snakker sammen med Economic. Her har I flere muligheder for, at styre og spore kostpriser i forskellige valutaer. 

Forslag af (360 points)