Hjælp - håndtering af udlæg

0

Hej, 

Jeg er helt ny inden for bogføring, herunder brug af e-conomic. 

Jeg har brug for svar vedr. nedenstående:

Selskab = Aps.

Selskabet er nystartet. Ejer har i opstartsperioden anvendt egen bil ifm. kørsel ud til konsulenter og leverandører. 

Derudover har ejer i opstartsperioden foretaget udlæg ifm køb af  kontorartikler, software, broafgift, fortæring ifm. møder med konsulenter og leverandører samt til indkøb ifm. R&D.

Spm: 

  1. Hvordan bogfører jeg disse køb der er foretaget med ejers private penge? og
  2.  Hvordan håndterer/bogfører jeg udbetaling af udlægget?
  3.  Hvordan håndterer/bogfører jeg udbetaling af godtgørelse for kørsel i egen bil?

På forhånd mange tak for al hjælp. 

MVH

Kirsten 

lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (210 points)
Er selskabet momsregistreret?
Kære Erik Jensen,

Ja, selskabet er momsregistreret.

MVH

Kirsten

1 Svar

 
Bedste svar
Jeg synes, at du ved opstarten skal søge råd hos en revisor, da der er nogle skæringsdatoer, der afgør, om du kan få momsrefusion og om dine omkostninger kan fratrækkes i resultatopgørelsen ,eller om de skal aktiveres som stiftelsesomkostninger.
Bogføringshjælp af (25.8k points)
valgt som bedste svar af
Kære Erik,

Endnu engang tak for svar. Jeg vil tage kontakt til en revisor, som kan hjælpe os her i opstarten.

Tak fordi du har lyst til at bidrage med din viden herinde på dette Forum, det er en stor hjælp for mig og med sikkerhed og så for mange andre.

MVH

Kirsten Dalum