forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

indscannede bilag mangler på betaling ved årsskifte

0
Vi bruger ordrestyring til daglig. Når jeg har eksporteret mine betalinger fra e-conomic, så får de ikke samme nummer som fakturaen i kassekladen - derfor ændrer jeg bilagsnummer på betalingerne, så de svarer overens med fakturaene, som de ville gøre hvis man lavede en leverandør faktura direkte i e-conomic og skrev "kun posteringer" i betalingstypen.
Når jeg gør det, så lægger det indscannede bilag sig både på fakturaen og betalingen - Normalt....
dog ikke hvis betalingen ligger i det næste regnskabsår - så kommer det indscannede bilag ikke med på betalingen, kun på fakturaen. Dette resulterer i en ret besværlig manuel process med at gemme bilaget på computeren og lægge det ind på betalingen manuelt.
Vi har omkring 600 bilag hvor det skal gøre om året, så måske det kunne ændres, så det sker automatisk, som det gør resten af året ? :)
spurgt 2 Jan i Forslag » Indscanning af Matilde (120 points)

1 Svar

God dag og velkommen til forum Matilde.

Tak fordi du skriver ind til os her på forum.

Det var et interessant forslag, jeg kan godt se hvad du mener med at du kunne give mening at betalingen og fakturaen blev samlet på det samme bilags nummer. Kun postering gør nemlig også det samme som du også nævner. Jeg skal dog lige høre dig ad, hvorfor skal bilaget været på både fakturaen og på betalingen? Jeg ser godt mening i at i gør det, da det klart giver et nemmere overblik over hele sagen, men det er som sådan ikke at krav at man skal gøre det sådan.

Det er lidt derfor at vi ikke anvender det samme bilags nummer når du eksportere en betaling, da det ikke er alle som gør det således. Jeg tænker måske det ville blive mere besværligt for nogen end andre.

I forhold til at få systemet til at vælge det samme bilags nummer ved årets skifte må jeg nok allerede sige nu at det ikke vil blive lavet. Problemet her ville være at hvis du starter et nyt regnskabsår så ville bilags nummerserien også starte på ny. Dvs. hvis du anvender f.eks. bilags nummer 600, så vil dette bilags nummer også blive overtaget i det nye regnskabsår. Der hvor betalingen forekommer skal man helst bogføre den. Som sådan behøver man som overnævnt ikke at få bilaget sat på selve betalingen. Så det virker lidt som en specifikt behov, men det må vi se på.

Det kunne dog være diskutabelt om man ikke i så fald skulle lave en mulighed for at fortælle systemet "Anvend samme bilags nummer som fakturaen" når man laver en eksport. Det tænker jeg da godt vi kan prøve at se på om ville give mening. Jeg tænker dog at jeg gerne vil se hvor meget opbakning det her forslag får før jeg i så fald tager det videre, da jeg ikke ellers har hørt at denne idé skulle være et behov. 

Indlægget her for lov at ligge i 2 ugers tid minimum så andre brugere kan stemme det op, og vi kan starte en diskussion.

Mange tak for indlægget! God dag og rigtigt god nytår! :-)


Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 4 Jan Forslag af Charles Jensen (11,480 points)
Hej igen Mathilde.

Så er jeg tilbage igen. I forhold til den diskuterede idé, har jeg ikke yderligere hørt fra dig i forhold til problemstillingen. Jeg er stadig meget interesseret i at høre hvorfor du vælger at bilaget skal forekomme på både betaling og faktura.

Som det ser ud lige nu ser jeg ikke noget grundlag for at vi får implementeret denne funktion. Så vidt jeg ved behøves bilaget ikke at forekomme begge steder, hvori jeg på nuværende tidspunkt ikke mener at denne idé er nødvendig.

Ret endeligt på mig hvis jeg fuldstændig misforstår det, og lad mig endeligt høre hvorfor i gør det. Som det ser ud lige nu, vil jeg sige at denne idé ikke bliver implementeret. Både da vi ikke ser andre brugere som ønsker implementeringen, samt at jeg ikke kan se hvorfor vi skal implementere det på stående for.

Jeg vil dog takke dig for at skrive ind til os.

Hav en rigtigt god torsdag! :-)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”