forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bogføring af inkassosag

0
Er der nogle derude som kan hjælpe mig med at forklare hvordan man bogfører en inkassosag korrekt?

Jeg har modtaget en regning fra advokatfirmaet med flg. linjer, hvor jeg har noteret hvor jeg har bogført dem:

Indbetalt af debitor 3873,01 kr.    - bogført som kredit af kundens konto

Retsafgift betalingspåkrav 700 kr.   - bogført som debet på gebyrs konto

Salær m/ moms 1750 kr.                  - bogført som debet på advokat konto

Indsat til vores bank 1423,01 kr.      - bogført som debet på bankkonto

Kunden skyldte os 2112,50 kr.  - nu står der så at vi skylder kunden 1760,51 kr.

Hvad har jeg gjort forkert??

Håber en derude kan hjælpe mig, for jeg kan ikke kommunikere med vore revisor og han har lavet noget lort med de tidligere sager.

Tak

mvh Christina
spurgt 10 Dec, 2018 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af CP (120 points)

1 Svar

Hej Christina

Sådan som jeg læser det, har du ikke fået hele saldoen fra kunden, men enten kun det beløb de skyldte jer eller en andel af beløbet.

Prøv at læse brevet fra inkassofirmaet igen. Det kan være at kunden har dækket udgifter til sagen, men de skal jo ikke betale mere ind på deres konto hos jer, end de skyldte jer i forvejen. :-)

Håber at det hjælper. :-)
besvaret 14 Dec, 2018 Bogføringshjælp af HelleA (3,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.