forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Projekt på manuel kundefaktura

0
Hej

Det ville være lækkert hvis det var muligt at tilknytte projekt ved oprettelse af en manuel kundefaktura.

Fluebenet til projekt er der simpelthen ikke for nuværende.

 

Mvh Alexander / VALJU

Mvh Alexander Sylvestersen-Platz | VALJU ApS | +45 3360 1261
spurgt 7 Nov, 2018 i Forslag » Projektstyring af Alexander - VALJU (1,690 points)

1 Svar

Hej Alexander, 

Jeg kan sagtens forstå, hvad du gerne vil have her, men jeg er lidt usikker på, hvornår det giver mening at gøre dette. Kan jeg lokke dig til at uddybe, hvornår det giver mening af bogføre en manuel kundefaktura, som kunden aldrig modtager, på et projekt? 

Oven i det er jeg lidt nysgerrig på, hvordan det skal fremgå af projektkortet og på hvilken måde der skal tages højde for aktivteter og omkostninger, som er registeret på projektet? 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 9 Nov, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (72,790 points)
Hej Jesper

Det vil typisk være i tilfælde hvor fakturaen bliver udstedt fra et andet system end e-conomic, men hvor der ønskes at lave efterkalkulation på en sag/projekt/ordre.

Det skal blot fremgå på projektkortet som en indtægt, præcist som en almindelig udstedt faktura gør på nuværende tidspunkt.
Jeg vil ikke mene at der er behov for at tage højde for registrerede omkostninger eller aktiviteter i denne sammenhæng. Det er jo ikke anderledes end hvis du danner en almindelig faktura hvor der påføres en vare der ikke er hentet fra projektkortet, og som ikke medtager kostpris på projektkortet.

Som jeg tidligere har nævnt så bruges projektmodulet i mange andre sammenhænge end den oprindeligt tiltænkte (og meget begrænsede) måde.
Jeg vil faktisk vove den påstand at projektmodulet bliver brugt mere på andre måder end den tiltænkte.

Hej igen,

Jeg vil give dig helt ret i, at projektmodulet kan og bliver brugt på mange måder. 
Jeg forstår godt dit forslag, men omvendt er det ikke noget vi har hørt ret meget til. 
Som du selv skriver, så kan det bruges på mange måder og derfor har jeg leget lidt med de muligheder, der allerede findes i dag. Inden jeg går ind i længere forklaring af, hvad du måske kan gøre, så vil jeg lige høre dig om det endelig resultat vil fungere for dig. 

Du kan lave en opsætning, hvor du via kassekladden kan få beløbet registeret korrekt på kunden og i din finans. Altså så det ligger sig ind som et salg på din kunde og i finansen mens det også kommer på projektet. 
Problemet her opstår i visningen på projektkortet. Det vil nemlig ligge sig ind som minus på kostprisen og salgsprisen, i stedet for et faktueret beløb.
Hvis du gerne vil have pillet kostprisen væk, så det vil ydeligere kræve noget opsætning og bogføring, men så er vi derhenne, hvor det er nemmere at lave en almindelig salgsfaktura.

Det er en meget alternativ arbejdsgang og det er langt fra optimalt, så jeg kan sagtens forstå, hvis det ikke passer dig, men jeg ville alligevel prøve at finde en løsning, selvom det ikke bliver rigtig godt smiley

Hvis du vil høre mere til det, så må du endelig spørge ind.

Hej Jesper

Tak for dit svar.

Det work around kender jeg udemærket, men som du selv beskriver det, så er det ikke rigtig godt, og giver ikke noget særlig godt overblik på projektkortet, da det er svært at skelne faktura fra en udgift der måtte være ført tilbage.

Men hvis I ikke mener det har relevans, eller er for svært at implementere, så må det jo være sådan det er. Tænkte bare at der ikke skulle ret meget til for at give mulighed for at kunne skrive projektnummer på og lade den fremgå af projektkortet - ligeså vel som alle andre posteringer kan.
Men jeg ved jo ikke noget om teknikken bag.

Det er helt fair, hvis work around'et ikke kan bruges. 

I forhold til om det er relevant, så kan godt se ideen i det, så det er ikke fordi det ikke er relevant. Man kan lidt hårdt sige, at der bare er andre ting, som vi vurderer mere relevant på baggrund af vores liste, som du nok allerede kender til nu smiley

Det er ikke en afvisning på baggrund af vi ikke vil lave det. Det er mere et valg om vi vil fokusere på andre ting. Som min gamle lærer sagde til mig "et valg, er altid også et fravalg" .

Hilsen Jesper MIeritz

i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”