Hej igen,
Jeg vil give dig helt ret i, at projektmodulet kan og bliver brugt på mange måder.
Jeg forstår godt dit forslag, men omvendt er det ikke noget vi har hørt ret meget til.
Som du selv skriver, så kan det bruges på mange måder og derfor har jeg leget lidt med de muligheder, der allerede findes i dag. Inden jeg går ind i længere forklaring af, hvad du måske kan gøre, så vil jeg lige høre dig om det endelig resultat vil fungere for dig.
Du kan lave en opsætning, hvor du via kassekladden kan få beløbet registeret korrekt på kunden og i din finans. Altså så det ligger sig ind som et salg på din kunde og i finansen mens det også kommer på projektet.
Problemet her opstår i visningen på projektkortet. Det vil nemlig ligge sig ind som minus på kostprisen og salgsprisen, i stedet for et faktueret beløb.
Hvis du gerne vil have pillet kostprisen væk, så det vil ydeligere kræve noget opsætning og bogføring, men så er vi derhenne, hvor det er nemmere at lave en almindelig salgsfaktura.
Det er en meget alternativ arbejdsgang og det er langt fra optimalt, så jeg kan sagtens forstå, hvis det ikke passer dig, men jeg ville alligevel prøve at finde en løsning, selvom det ikke bliver rigtig godt
Hvis du vil høre mere til det, så må du endelig spørge ind.