Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lagerudskrifter

0
Hej med jer

Jeg kunne rigtig godt bruge nogle flere udskriftmuligheder fra jer.

Kunne godt bruge en udskrift der kunne fortælle hvad der er solgt pr. leverandør ? I dag kan jeg kun trække en rapport pr. kunde eller pr. varer. Ikke pr. leverandør.

Kunne godt bruge en lager udskrift der kunne fortælle hvad der er på lager af "gamle" varer. F.eks. varer som var på lager 1/1 - og stadig er det ??

Kunne godt bruge nogle lagerudskrifter på leverandør ?

Hilsen Heidi
i Forslag » Lagerstyring af (120 points)

1 Svar

Hej Heidi og tak for dit forslag, 

Som jeg læser det har du to forslag her. 

Det første er at kunne se, hvilke og hvor mange varer, der er solgt fra en specifik leverandør. Som jeg forstår det, er det indforstået, at du køber den samme vare fra flere leverandører, ellers ville du kunne en statistik om fra varen og se, hvor mange der er solgt. Hvis jeg har misforstået det må du gerne rette mig. 
Jeg vil altid gerne forstå det udbytte jer brugere har af en forbedring. Derfor vil jeg høre, hvad du ønsker at bruge dette til? Jeg håber du er frisk på at uddybe det for mig. 

Den anden del er at kunne fortælle, hvad der er på lager af gamle 'gamle' varer i forhold til en anden periode, fx d. 01.01. 
Hvad skal du bruge den information og hvordan vil du gerne have den præsenteret? 

Et sidste spørgsmål for at være sikker på, at vi er på samme side. Har du lagermodulet i e-conomic? 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Omsætningsstatistik kan jeg i dag trække pr. varer eller pr. kunde.

Med 8.000 aktive varenumre giver dette dog ikke mening, hvorfor jeg rigtig gerne ville trække omsætningsstatistik pr. leverandør ?

Jeg vil gerne kunne trække en liste over varer på lager pr. en given dato. F.eks. varer på lager 1/1 - og som stadig er det. Altså en rapport som tager højde for bevægelser til dato. Giver det mening ?

Altså en finanslagerværdi pr. 1/1 - som tager højde for bevægeler til dato.

Til info kører vi alt via lagermodul.

Hilsen Heidi
Hej igen,
Tak for at uddybe. Jeg tænker den sidste del handler om at se varer, som ikke er blevet solgt, hvilket kan give god mening i forhold at se varer, som ikke sælger i jeres forretning. Det kan være svært at se alle varer som ikke er solgt, hvis man har 8.000 varenumre.

I forhold til den med at se, hvilke varer der er solgt fra en specifik leverandør, så er jeg stadig ikke helt med på, hvad den skal bruges til. Lad os sige du trækker en statistik på en leverandør, så du kan se, hvilke varer, der er solgt fra en bestemt leverandør. Hvordan skal den hjælpe dig kontra at se, hvilke varer du generelt har solgt? Altså hvilken ekstra værdi giver den information og hvordan skal du aktivt bruge den?
Jeg spørger for at have en bedre vurdering af, hvilken værdi vi vil skabe for dig og andre brugere. Det er nemlig meget vigtigt for at vi skaber mest muligt værdi med de forslag vi arbejder med samt hvor mange brugere, der vil få gavn af de specifikke løsninger.
Hej igen Jesper

Vi har rigtig mange varenumre - og de fleste kunder er engangskunder.

Hvis jeg trækker en omsætningsstatistik for september måned opdelt på varenumre får jeg 1.542 poster.

Hvis jeg trækker en omsætningsstatistik for kunder får jeg 565 poster.

Altså er disse rapporter uden værdi for os.

Kunne jeg derimod få en statistik der kunne fortælle hvad jeg har solgt fra den enkelte leverandør, kan jeg se hvor jeg skal lægge mine indkøbspenge.

Jeg kan jo trække en rapport der fortæller hvad jeg har købt hos den enkelte leverandør, men ikke om jeg har solgt varerne igen.

Hilsen Heidi

Tak for svaret, 

Jeg forstår det bedre nu. Jeg kan godt se udfordringen når vi kommer i det volumen. 
Jeg vil lade dit forslag ligge herinde på vores i forum i ca. to uger inden jeg tager stilling til, hvad vi gør herfra. Det gør jeg for at give andre brugere mulighed for at bakke op omkring det. Det er en vigtig parameter for os, når vi vurderer, hvad vi skal kigge på. 

Jeg vil derfor opfordre alle brugere som er enige i dette til at give forslaget en stemme op. 
Du hører fra mig smiley

Hej igen Heidi,

Det er nu ca to uger siden du skrev dit forslag og derfor vil jeg tage stilling til, hvad vi gør herfra.

Når vi kigger på, hvilke forslag vi skal tage med videre, så er det i høj grad i forhold til de andre forslag vi har liggende under overvejes. I dit tilfælde her, så har de forslag vi har fået under overvejes mere opbakning end lige præcis din ide. Derfor vil jeg for nu ikke tage dit forslag med videre, selv om jeg sagtens kan se ideen i det. 

Du er meget velkommen til at hoppe ind på listen og stemme på de forslag, der giver mening for dig, så du stadig kan have indflydelse på, hvad vi kommer til at arbejde videre med. Jo flere stemme, jo større chance for vi arbejde videre med det. 

Du skal dog have tak for dit forslag og tak at følge op med forklaringener smiley