Ved import af indskannede bilag fra e mail har man på nuværende tidspunkt mulighed for at automatisk anvende email emnelinien som notat til de enkelte bilag. Det er ret nyttigt, men kun hvis man sender bilagene op til e-conomic ét bilag ad gangen.
Vi sender typisk bilagene flere ad gangen - f.eks en hel uges bilag bliver indskannet og sendt til bogføring på én gang - hvilket betyder at hver bilage - efter import til e-conomic - skal forsynes med en notat, således at bogholderen ved, hvad bilaget handler om og evt. hvilke konto den skal på.
De vil være smart, hvis det var muligt - under import - at vælge anvende bilagets filnavn som notat - på den måde kunne vi selv bestemme filnavn under indskanning, således at vi f.eks. giver en filvan der indeholder data, leverandørnavn og kontonummer - hvilket efterfølgende automatisk vil blive tilført notatlinien.
Vi opbevarer en sikkerhedskopi af alle indskannede bilag på vores intern server - sorteret efter måneden - og en anvendelse af sådan filnavn vil også være hensigtsmæssig for os, for at kunne identificere bilagene i vores backup - såfremt der er behov herfor i fremtiden. Så navngivningsarbejdet er bestemt ikke en spild af tid!
Kunne dette lade sig gøre?