forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Personfølsomme data ved abonnementer

+1
Vores kunder er kommuner, som via jobcenter har borgere i forløb hos os. Derfor er det strengt nødvendigt at kunne markere 1 under "personfølsomme data" på fakturaerne. Der er tale om forløb på op til 3 år med en månedlig fakturering, så det kan ikke rigtig betale sig andet end at køre det som abonnementer. Og her kommer problemet, for som det er nu, er det ikke muligt at knytte en markering af personfølsomme data til et abonnement - hverken til selve abonnementet, varen eller kunden. Vi er nødt til manuelt at gå ind på hver enkelt faktura for at markere 1 efter at have lavet abonnementskørsel. Det må kunne laves, sådan at markering af personfølsomme data kan køre helt automatisk ved abonnementer.
spurgt 2 Okt, 2018 i Forslag » Abonnement af SP (220 points)

1 Svar

Hej SP.

I forhold til disse personfølsomme data, så er det korrekt at i på nuværende tidspunkt skal definere det på faktura niveau. Jeg går også klart ud fra at i sender det via EAN siden at det er til kommuner. Så det i ønsker er en mulighed for at bede systemet sætte 1 i personfølsomme data på alle faktura der bliver oprettet, eller måske rettere generelt en mulighed for at vælge opsætningen i dette felt.

Lad mig høre fra dig så jeg er helt sikker. Hav en fantastisk dag! :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 2 Okt, 2018 Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
Ja, vi sender via EAN. Det er egentlig ikke så vigtigt, om muligheden er tilknyttet abonnementet, kunden eller varen - blot vi ikke skal ind manuelt på hver enkelt faktura efter abonnementskørsel. Men vi har ikke brug for, at alle fakturaer vi sender, har denne markering. Vi sender også så at sige 'almindelige' fakturaer til erhvervskunder.
Hej SP.

Rigtigt godt at du skriver, jeg havde ikke selv tænkt på den vinkel. Man kunne jo sætte det fast ind på kunden ligesom med så mange andre ting. Dvs. når abonnementet så opretter fakturaer, skulle den bare trække fra feltet "Personfølsomme data" som man skulle kunne sætte op på selve kunden.

Så vil det kun være de kunder man fast sætter det på, hvor den så automatisk vælger personfølsomme data 1, eller hvad du sætter på.

Ville det evt. give mening at gøre det sådan efter din mening? :-)
Ja, det ville rigtig fint :)
Perfekt - Jeg tænker jeg vil prøve at pitche denne idé for vores udvikling da jeg tænker den muligvis er meget simpel at få oprettet.

Du høre fra mig efter vores næste udvikler møde.

Hav en fantastisk weekend :-)
Hej Charles

Jeg skriver lige igen, fordi vi faktisk også har brug for at kunne skrive noget under 'Øvrig reference', som knyttes fast til kunden.

Kan det tages med herunder, eller skal jeg oprette et nyt forslag?

Mvh Mette / SP
Hej Mette.

Du må meget gerne oprette det som et nyt forslag.

Jeg håber snart på at kunne få et møde med udviklingen og forventer lidt at jeg ved mere efter næste onsdag i forhold til denne sag.

Opret meget gerne et nyt forslag. :-)
Hej igen Mette.

Så er jeg tilbage igen med nyt.

På nuværende tidspunkt er idéen faktisk blevet accepteret. De så meget god mening i at dette faktisk skulle være muligt, samt at det skulle sættes direkte på kunden.

Dog kunne jeg ikke få et tidsinterval på hvornår dette ville kunne laves, og om det evt. kan passe ind i vores roadmap på nuværende tidspunkt.

Jeg vil derfor lige prøve yderligere at høre dem ad om vi kan finde et tidspunkt, eller om det kommer til at ske. Jeg kan dog på nuværende tidspunkt sige at de ihvertfald ser mening i det.

Så langt så godt. Du høre yderligere fra mig som jeg ellers finder ud af mere.

Hav en fantastisk dag. :-)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”