forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for brug af indscannings-app uden brugerkonto

0
Hej.

Vi har et ønske om at benytte indscanningsmodulet til vores medarbejdede, og vil rigtig gerne bruge jeres indscannings-app. Det er desværre ikke muligt uden at oprette en ny brugere (og samtidig betale for denne). Det er dog muligt, helt gratis, at benytte den oplyste mailadresse fra indscanningsmodulet, men så kan jeres app desværre ikke bruges.

Det ville være super, hvis man kunne bruge mailadresse i jeres app (eller en anden identifikationsmetode). På den måde behøver man ikke logge ind, men bare sende en mail fra jeres app. Det vil være helt fint at benytte en allerede konfigureret mailkonto på telefonen til at afsende mailen fra.

/Mads
spurgt 3 Sep, 2018 i Forslag » Indscanning af mdy (120 points)

1 Svar

God dag og velkommen til forum Mads.

Mange tak for dit indlæg, det er så dejligt at se nye brugere som ønsker at forbedre e-conomic.

Du har helt ret i at det kræver flere brugere hvis man gerne vil kunne overføre bilag direkte fra appen ind i e-conomic, og sommetider ønsker man jo ikke at give sit eget brugerlogin til sine medarbejdere, da det klart heller ikke er hensigtsmæssigt.

Man kunne vel enligt helt undgå appen, hvis man anvender et mail system på ens telefon, og sætter vores indscannings mail op som en fast kontaktperson. I så fald ville man nemt kunne tage et billede, og straks vælge at sende det videre til indscannings mailen. Så ville i stadig nemt kunne sende dem ind i e-conomic, uden at skulle købe flere brugere eller vores app for den sags skyld. Jeg tænker det faktisk næsten er nemmere, da ens telefon ikke bliver låst til at sende til en aftale, skulle man have flere.

I forhold til dit forslag, så skal jeg lige være sikker på at jeg forstår tanken helt korrekt. Så du ønsker enligt at man kan anvende appen uden at have et login, men at der er et andet flow som står for identificere hvem der forsender til e-conomic, og hvor det i så fald sendes til?

Hav en fantastisk uge! :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 3 Sep, 2018 Forslag af Charles Jensen (10,040 points)
Hej Charles og tak for dit svar,

Ja, det er naturligvis en model, men der er relativt mange skridt der skal gennemføres (og som kan gå galt) på telefonen for at bilag kan indsendes, uagtet om mailadressen oprettes som kontakt.

Hvordan løsningen er bedst, tænker jeg i er bedre til at definere end jeg. Men mit ønske er at vi alle i firmaet kan åbne appen, tage et billede og sende det afsted. Det eneste der skal være mulighed for er at skrive en emnetekst (eller endnu bedre, at kunne have nogen foruddefineret emner som også kan benyttes i stedet for fritekst).

Så mit forslag er sådan set bare at gøre arbejdsgangen for mig og mine kollegaer så let så muligt. Jeg tænker at hele ideen med app'en er vel at gøre det let at indsende bilag?

mvh Mads
Hej igen Mads.

Jo selvfølgeligt skal det gøres så let som muligt. Det er helt klart derfor at vi oprettede app'en i første omgang. Det kunne da også være at vi kunne finde på en god idé til hvordan det skulle fungere, men jeg ville selvfølgeligt lige høre om du havde en bestemt idé til funktionaliteten som du mente gav den bedste mening. Jeg synes også altid det er en god idé at se de muligheder som vi har på nuværende tidspunkt, også så man sikrer sig at der ikke var noget nemmere at gøre på nuværende tidspunkt.

Jeg vil da med glæde prøve at høre vores udviklere ad omkring hvad vi kan gøre ved dette forslag, og om vi ville kunne lave vores app om så, den kunne tage logins på en anden vis, f.eks. med at oprette brugere som kun er til indscanning og kun kan bruge udgiftappen.

Det er der selvfølgeligt andre der kan tage bedre stilling til end jeg, så lad os da tage den med til det næste udvikler møde, så ser vi hvad de synes om idéen. Hvis de kun skal indscanne og intet andet, så er det måske også ret meget at give 99kr.- om måneden.

Jeg ved at der er andre brugere som opretter en indscanning bruger, som de anvender til alle deres medarbejdere, og det er som sådan også en løsning.

Jeg undersøger hvad vi kan gøre, og så høre du fra mig igen efter vores næste udvikler møde.

Hav en rigtigt god dag! :-)
God dag Mads.

Jeg har snakket både med vores udvikling og vores produkt marketing hold omkring muligheden for at få denne bruger.

Som det ligger lige nu, så kan man godt dele den samme bruger så en kan logge på via indscanning og scanne bilag ind. Vi prøver at holde vores pakker så gennemsigtige som muligt, og det kan hurtigt blive et rod med det store antal pakker og special aftaler som vi allerede har på nuværende tidspunkt.

Derfor holder de fast på at der ikke vil blive lavet en yderligere mulighed for en indscannings bruger/login.

Jeg må derfor undskylde og sige at denne idé ikke bliver implementeret. Det kommer også grundet at vi desværre heller ikke ser et større kundebehov og det ikke tit er noget vi generelt høre om i forhold til mange af de forslag vi f.eks. har liggende under vores "Overvejes" liste ude til højre.

Jeg vil dog takke dig for dit indlæg, og ønske dig en rigtigt god uge.
Hej Charles,

Hvis i selv bogføre, så prøv at tage et kig på systemet fra ScanOne, deres app tillader uendeligt mange brugere, som kun har adgang til appen til at indscanne bilag uden samtidig at skulle give medarbejderen adgang til hele e-conomic.

Mvh Rasmus
Revisor
51247441
i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”