Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indfortoldningsmoms ift. køb uden for EU - JEG VIL HA KAFFE :)

0

Jeg har et ønske om at jeres system skal være meget bedre på indkøbs/produktions siden. Med få enkelte ændringer er dette muligt i min optik.

Jeg ville gerne have en korrekt vejl. pris ift. køb i og uden for EU.

idag når jeg opretter varer som har en købs og salgspris, regner economic mig en vejl. pris og en avance procent, hvilket er så fint. og meget brugbart hvis det viste det reelle økonomiske billede. 

I dag er jeres system sat op med en indkøbspris i en valuta som omregnes til dkk og i har således også en salgspris i dkk, den forskel der opstår iht. køb/salg bliver dermed så den viste avance procent. Handler man kun i Danmark er dette meget fint. Handler man i EU og/eller uden for EU er dette totalt misvisende og man kan dybest set ikke bruge de viste tal i det økonomiske billede til noget som helst.

Keywords:  Indfortoldning og fragtpriser i procenter.

Hvad er en indfortoldning? - Import fra uden for EU kort forklaret!

Når man som erhvervsdrivende importere fra lande uden for EU skal man tarrifere sine vare iht. import afgifter. som importør har man ansvar for at alt indfortoldes korrekt - med korrekt told tariffnummer, papirer, fakturaer etc, Toldtariffen kan fremvises på E-vita og/eller skats egen hjemmeside. Denne toldtariff kan variere alt efter varegruppe og materialer. Den er altid angivet i procent.

Det jeg ønsker med min henvendelse er at få et E-conomic som tager højde for dette!

løsningen som jeg ønsker at se, er: at man i sit varesystem på selve varen kan angive en procent på sin indfortoldning. så længe man handler i DK er dette  dog ikke nødvendigt men bruger man systemet som jeg og handler uden for EU, er dette et krav.
For at få E-conomic til at udregne den "rigtige avance og rigtige salgspris og rigtige fortjeneste mm." ville jeg gerne at dette bliver en realitet hurtigt.

Jeg prøver nu at påvise ved eks. 1 hvordan economic regner den dag idag (ret mig hvis jeg tager fejl) og via eks. 2 hvordan det kunne løses på en god måde.


- Eks 1.: Jeg køber en vare til 10 USD i Kina, og jeg sælger den til 200 kr. udregningen er som følger (10 USD * 6,45 valutakurs = 64,5 danske kroner. = vejl kostpris 64,5 kr. jeg sælger nu denne til 200 kr. ergo er min fortjeneste = 135,5 kr og tilsvarende er min avance meget upræcis.

spørgsmål, hvad er min indfortoldning, hvad er min fragtpris, hvor meget har jeg reelt tjent. hvad er min reelle avance?

- Eks. 2.: Jeg køber en vare til 10 USD i Kina, og jeg sælger den til 200 kr. udregningen er som følger (10 USD * 6,45 valutakurs = 64,5 danske kroner. + 12% toldtarrif (7,75kr.) + 10% fragt (6,45 kr. ) = vejl kostpris 78,7 kr. jeg sælger nu denne til 200 kr. ergo er min reelle fortjeneste 121,3 kr.

eksempel 2 giver her et meget mere klart billede af det økonomiske overblik på en vare, en ordre og en handel.

ønske tænkningen ville jo være at integrerer jeres system med. f.eks skat og eller evita systemet hvor man så kan gå ind og på ens vare og søge en tariff frem i deres system som så bliver påsat din vare direkte. 
nemt - nemt - nemt...

Hvad angår fragt ønsker jeg også at man kan få en mere klar måde at påsætte denne på ens vare evt. i procenter også omend det stadig er upræcis men det kan bruges til en forkalkulering og så senere blive bogført op korrekt. f.eks have forskellige katagorier alt efter hvilken metode man for de forskellige vare/ordre hjem på.. skib, bil eller fly.

herudover ville jeg også gerne at jeres system kan oprette vare med med 3 komma tal, så istedet for 0,22 usd kan man have 0,221 usd, det resultere også i et mere præcist billede.

Jeg har mange flere gode ideer.... Og som sagt pr. telefon ville jeg meget gerne komme over og drikke en kop kaffe og eller vand og snakke disse igennem med jer, det er noget nemmere at sidde ansigt til ansigt. også for at i kan få den rigtige problematik forkaret og forstået.
glæder mig til at høre fra jer.... 

 

PS. jeg mangler overstående og har manglet det i 3 år.
jeg har excel filer som jeg selv har brugt hvor jeg ved lige præcis hvad en fragt koster på mit ene produkt i en bestilling af mange. samt den helt præcise kostpris, denne fremviser jeg gerne for at i også kan få et indblik i hvad det er jeg søger :) 

God dag - Hilsen Max Nordberg


 

i Forslag » Lagerstyring af (120 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Max

Tusind tak for dit meget uddybende og velbeskrevet indlæg. Jeg er helt med på hvad du mener.

Jeg vil lige starte med at sende dig et par artikler vi har på vores e-copedia. De vedrører det med told, fragt etc. og hvordan man kan løse de ekstra omkostninger der kommer på kostpriserne, så den udregnet avance bliver mere korrekt.

http://wiki2.e-conomic.dk/lager/kostpris-paa-vareleverandoer

http://wiki2.e-conomic.dk/lager/kostpris-vareleverandoertillaeg

Med hensyn til flere decimaler, henviser jeg herunder til indlæg som vi allerede har haft på vores Forum

https://forum.e-conomic.dk/25700/3-decimaler-pr-stk-pris-i-faktura?

Det kunne i øvrigt være rigtig hyggeligt at drikke en kop kaffe med dig, og høre om alle dine gode ideer ansigt til ansigt. Det vi foreslår er, at du evt. beskriver dine gode ideer her på Forum. Det betyder nemlig at alle vores kunder vil kunne se det, og evt. komme med deres kommentarer/foreslag til lige præcis dit indlæg

Håber du får en rigtig dejlig weekend og vi snakkes måske ved igen her på Forum

 


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
opdateret af 🔒