Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Afrunding på Vareleverandørfakturaer

+2
Vi bogfører en del vareleverandørfakturaer under lagermodulet.

Vi støder gentagne gange på, at e-conomics afrunding ikke passer med levandørfakturaens beløb, som ofte bruger fx. 3-4 decimaler.

Fx får vi 1000 stk  af en vare til kr. 0,4435 til en samlet pris á kr. 443,5. E-conomic afrunder til en stk. pris på 0,44, hvilket giver en samlet pris på kr. 440,-. Altså en "større" difference.

E-conomics support foreslår at bruge rabatfelt mv., men det ville nu være rart at enten

1) kunne regne baglæns ved et rette den samlede pris på varelinien (sker i andre økonomiprogrammer)

2) flere decimaler

3) alternativ, selv kunne afrunde på varelinien

Håber på en snarlig løsning :-)
i Forslag » Lagerstyring af (140 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Det er helt rigtig at dette kan drille lidt. Det jeg har oplevet som to bedste løsninger er enten at have en ekstra linje, hvor du tager højde for afrundingen, eller ændre det antal du køber ind. Jeg vil forklarer herunder:

Når der arbejdes med så mange decimaler, så er det typisk fordi købsprisen er ret lav og der købes mange stk. hjem. Ofte flere tusinde stk. som du også beskriver her. I stedet for at købe 1000 stk. á 0,4435 kr, så kunne du købe 1 stk á 443, kr. Så angiver du at denne varer indeholder 1000 stk. Hvis det så er 500 stk, så køber du 0,5 antal hjem. Det kan du sagtens.

For at det bliver rigtig nemt, så kræver det også du sælger mange af gangen, ellers skal der laves reguleringer. Det vil dog godt kunne lade sig gøre.

Det er den løsning jeg har oplevet flest kunne bruge, så det håber jeg også du kan. Der vil nemlig ikke komme flere decimaler i e-conomic, så du skal nøjes med to.

Det vil som jeg forstår det gøre at dit forslag 1 og 2 ikke kan bruges. Forslag 3 kan du gøre med en ekstra linje som jeg beskrev i starten.

Spørg endelig, hvis du har spørgsmål. Det kan godt være lidt kringlet :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)