Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Abonnementskørsel

0
Kan man lave dynamiske felter i abonnementskørslen? Overskriften f.eks.

Vi er en institution, hvor vi sender fakturaer til kommuner. Den samme kommune, kan godt have flere beboere hos os.

Når vi har kørt abonnementskørslen, kan vi ikke se i listningen af fakturaer, hvilke bebere, de vedrører.
i Forslag » Dimension (afdelinger) af (120 points)
Hej Dorte

For lige at være helt sikker. Det du ønsker er, at du kan se borgerens navn når du står inde i fakturafanen, uden at du nødvendigvis er nødt til at åbne fakturaen.

Det du kan gøre er: Når du står i fakturafanen og klikker på "Andre muligheder" og derefter på udvid linjer, så vil du kunne se borgerens navn her. Du kan evt. også søge på borgernavnet, hvis du klikker Ctrl F på dit tastatur. Så kommer der et søgefelt oppe i højre hjørne.

Håber det kan løses på denne måde og at det var det du efterlyste, ellers er du meget velkommen til at skrive igen

Med venlig hilsen og god weekend

Susan

1 Svar

Hej og tak for spørgsmålet.

For at være sikker på, at jeg giver det bedste bud på en løsning, så er jeg nødt til at forstå jeres setup lidt bedre.

Når i laver de her kørsler, hvordan deler i så abonnementer, varer/ydelser og abonnenter ud på en kommune?

Jeg håber du er frisk på at uddybe :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Abonnementet er navngivet efter, hvilken borger det handler om.

Abonnenten er kommunen, som så kan være abonnent på f.eks. 3 forskellige borgere Varer/ydelser kan være forskellige på hvert abonnement.

 

Når vi har kørt abonnementskørslen vil vi kunne se samme kommunenavn f.eks. 3 gange (kundenavn). Overskriften hedder "Faktura for botilbud". Vi kan derfor ikke se, hvilken borger den enkelte faktura omhandler uden, at skulle åbne fakturaen.

Det ville være smart, hvis det var muligt at indsætte en "dynamisk" tekst i overskriften, så vi kunne se borgerens navn.
Hej Dorte

Jeg overtager lige herfra, da Jesper i øjeblikket er på ferie.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du helt præcis ser når du åbner fakturaen ?

Jeg prøvede at lave en lille test, og oprettede 3 abonnementer med Borgernavne og tilknyttet den samme abonnent/kommune til alle 3, som jeg kan forstå du også har gjort. For mig ser det ud som om at det er teksten på varenummeret der kommer frem, både på linjen inden man åbner fakturaen og på selve fakturaen.

1) Hvordan ser du, hvilken borger det drejer sig om, når du åbner fakturaen ? For mig ser det nemlig ud til at det er selve varenavnet der vises.

2) Jeg ser det samme både inden jeg åbner fakturaen og når jeg har åbnet den. Hvordan har du helt præcis opsat hele abonnementen, både med kunder og varer.

Ser frem til at høre fra dig, så vi kan finde en løsning til dig.

Venlig hilsen og rigtig god weekend
Hej Susan!

Jeg har et abonnement pr. borger. Abonnenten (kommune) kan optræde flere gange, da samme kommune kan have flere borgere.

Abonnement:

Navn: indeholder navn på beboer inkl. cpr.

Beskrivelse: "Faktura for botilbud xxx kommune"

Vare/ydelse: Socialpædagogisk botilbud 99999 kr.

Abonnent: xxx kommune

I abonnementet vælger jeg "Medtag navn på første linie" - derfor kan jeg se, hvilken beboer, det drejer sig om, når jeg åbner fakturaen

 

Når jeg kører abonnementskørslen skriver jeg i overskriften: "Faktura for botilbud". Her ville jeg gerne kunne indsætte en variabel = Navn (fra abonnement)

Jeg har ét abonnement pr. beboer.

Jeg kører alle abonnementer på én gang

Mvh Dorte Hansen