forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

GENBESTILLING UD FRA STATISTISK FORBRUG OG AKTUEL BEHOLDNING

+1

Det er sådan set let at trække en Genbestillings-liste under Rapporter og undermenu Lager, men jeg savner virkelig meget at kunne medtage statistisk vareforbrug.

Altså hvor mange har jeg brugt af varenr. xxxxxxxxx, i de seneste f.eks. 12 mdr.

Uden lidt statistik er det meget svært at vide hvor mange man skal genbestille.

Man kan selvfølgelig køre en omsætningsstatistik ved siden af, men det ville være mega fedt at have i samme regneark, som genbestillingslisten med den aktuelle beholdning.

Jeg laver altid BÅDE en genbestillingsliste OG en omsætningsstatistik, men det ville være 100 gange nemmere, hvis begge dele fremgik af genbestillings-listen, altså hvor mange HAR jeg på lager og hvor mange har jeg BRUG FOR at genbestille.

Eksempel:

Hvis du går i Brugsen for at købe mælk, fordi at du kun har en liter tilbage i køleskabet, så er det jo rart at vide, om du bruger 8 liter om ugen eller bare 2. Sådan er det jo også med reservedele.

Altså: Kan I skabe et værktøj til indkøberen, som fortæller hvor mange jeg af varenr. xxxxxxxxx jeg har tilbage på lageret og samtidig viser hvor mange jeg bruger om året?

Så ville mit liv som indkøber bliver MEGET lettere.

spurgt 19 Jun, 2018 i Forslag » Lager af Anders Skovholm (170 points)
Super god ide som vi også godt kunne bruge

1 Svar

God dag Anders.

 

Tusind tak for dit indlæg, og også for vores samtale.

 

Vi snakkede jo om dette over telefonen, og jeg er glad for at se at du har taget den videre her på forum.

 

I forhold til dit indlæg, har jeg også allerede fået en god forklaring af dig, og det gav god mening at man skulle have muligheden for også at se sit forbrug, så man faktisk også ved om det giver mening at bestille det som faktisk også bliver anvendt.

Som du selv siger kan man altid trække en omsætnings statistik og anvende den sammen med genbestillings listen for at se ens forbrug VS hvad der står til at blive bestilt igen.

Jeg vil meget gerne lige høre lidt om hvordan du tænker at rapporten skulle sættes op og hvad den præcist skulle vise? Så kan vi diskutere hvilket muligheder der måske allerede er tilgængelige i programmet og måske også finde frem til noget ekstra der ville give mening skulle være med i rapporten.

På nuværende tidspunkt er rapporter ikke det som vi har det største fokus på. Vi er blevet opkøbt af Visma, og de har et system som vi ønsker integreret med vores e-conomic for at gøre alle vores rapporter meget bedre. Derfor er vores rapporter i e-conomic, som sagt ikke det som vi bruger mest tid på i forhold til andre dele af programmet hvor vi har et større fokus.

Jeg vil dog meget gerne se hvor stort mange der ønsker dette foreslag faktisk bliver til virkelighed. Hvis der nu er mange der faktisk ønsker at dette bliver en mulighed, skal jeg slet ikke ligge en stopper for at dette ikke kan udvikles alligevel.

Jeg vil derfor ligge dette opslag som "udestående". Det betyder at jeg i første omgang ikke tager det med til udviklerne, men lige lader tråden ligge åbent for andre kunder til også at andre forum brugere også kan stemme dette op, og give deres foreslag til ekstra forbedringer.

Jeg vil sige tusind tak fordi du ville bruge din tid på at hjælpe e-conomic med at blive til et bedre program, og håber at vi kan få genbestillings rapporten gjort stærkere.

Jeg vil ønske dig en fantastisk dag.

Mvh. Charles Jensen.

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 22 Jun, 2018 Forslag af Charles Jensen (13,780 points)
God dag Anders.

 

Jeg har nu ladet opslaget ligge i en del tid, og jeg kan se der er kommet et svar omkring at der er et ekstra ønske i forhold til at kunne anvende rapporten.

Dog ser jeg ikke at det er et større ønske at vi får denne rapport i systemet, og da vi har en mulighed for at kunne finde frem til hvad der mangler at blive bestilt i systemet ved hjælp af vores omsætnings statistik, samt at selve vores rapport modul, muligvis snart får en overhaling. Ser jeg ikke at vi tager denne idé videre.

Jeg afviser derfor idéen for denne gang, men gemmer den i vores idébank i forhold til at give forslaget videre, skulle overhalingen ske.

Jeg har desværre måtte afvise flere rapport idéer, og hvis vi skulle lave en rapport ændring, så ser jeg også at det er en rapport, som en større del af vores e-conomic brugere ikke kan leve uden. Så jeg må afvise det i første omgang.

Jeg vil takke dig mange gange for din tid og ønske dig en fantastisk dag! :-)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”