Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




direkte udgift eller aktiv?

0
Hej

 

Jeg købte for et år siden en webshop og startede et samarbejde med en stor blogger, som (på lovlig vis) solgte nogle e-mailadresser til mig for 5 kr ex moms. Jeg købte for ca 90.000 kr.

 

Jeg kan se, at hun har skrevet PR på fakturaen og derfor har min tidligere bogholdere lagt den ind som en PR-udgift, men jeg synes jo helt klart at den burde ligges under et aktiv, da alle de her emailadresser jo er det der gør, at shoppen sælger så godt som den gør måned for måned.

 

Hvad siger I til det - ville det ikke være berettiget at gøre. Kan I svare på det?

 

Tak
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

2 Svar

Hej

Du må tænke over definitionen på et aktiv. Er det under virksomhedens kontrol? Er det et resultat af tidligere begivenheder? Kan fremtidige økonomiske fordele forventes at tilflyde virksomheden på baggrund heraf? Kan det måles pålideligt.

Jeg læser det du skriver som om at man kan svarer ja til disse ting, hvormed der er tale om et aktiv.

Med venlig hilsen Anders Bærentzen registreret revisor Din Revisor ApS dinrevisor.net ab@dinrevisor.net 50 50 34 60
Bogføringshjælp af (5.6k points)
Du har købet de emailer til kr. 90.000, som skal jo bogføres. Mit synspunkt er, at beløbet bogføres som immateriel aktiv/goodwill i balancen, og det skal afskrives i 7 år.
Bogføringshjælp af (260 points)