Tak for at følge op. Det giver helt fin mening :)
Baggrunden for mit spørgsmål er lige præcis det du beskriver.
Hvis du har forskellige afdelinger på en faktura, hvordan skal rykkeren så tage højde for disse afdelinger?
Jeg vil lige lave et eksempel herunder:
Du sælger vare 1, vare 2 og vare 3.
Fakturaen her er fordelt på tre afdelinger. Afdeling x, afdeling y og afdeling z.
Vare 1 er på 1000 kr på afdeling x.
Vare 2 er på 1000 kr på afdeling y.
Vare 3 er på 1000 kr på afdeling z.
Du laver du en rykker på 100 kr.
Skal rykkergebyret så fordeles ud med 33,33 kr på hver af de tre afdelinger?
I dette tilfælde har jeg taget udgangspunkt i beløbet, da jeg personligt vil mene det giver mest mening. Hvis du mener et andet kriterie er bedre, så sig meget gerne til.
Oven i det, så kan det være kunden har betalt noget af fakturaen. Lad os sige der er betalt 1.000 kr., fordi de har betalt for vare 1.
Hvordan skal vi så fordele rykkergebyret ud? Skal der igen fordeles ligeligt efter beløb, eller det er ikke længere længere aktuelt at tillægge afdeling x 33,33 kr fordi vare 1 er betalt? Vi kan i e-conomic ikke udligne, at en enkelt vare er betalt, kun at en del af totalbeløbet er betalt, hvilket gør man ikke bare kan tage en linje ud af ligningen.
Det er en anden situation jeg kan forestille mig er problematisk.
Mit eksempel kan virke forvirrende og det selvfølgelig ikke mening du skal sidde og være forvirret bagefter. Jeg vil bare meget gerne prøve at illustrere nogle af de udfordringer jeg ser ved dette og få en dialog omkring om der findes en løsning, som ikke vil gå ind og genere andre brugeres arbejdsgange :)