Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




3 decimaler i antal på salgsfakturaer

0
Hej

Jeg har en kunde som virkelig har behov for at kunne taste op til tre decimaler når de fakturerer.

Vil i oprette det?

Mvh.

Jane
i Forslag » Salg af (210 points)

1 Svar

Hej Jane

Det helt korte svar er, at vi ikke vil udbygge til 3 decimaler.

Det er ikke fordi vi har noget imod 3 decimaler, men hele e-conomic bygger grundlæggende på 2 decimaler. Vi kan derfor ikke 'bare' ændre på fakturaen. Det skal ændres i hele programmet. Det er selvfølgelig muligt, men vores udviklere har for nu afvist at kigge i den retning.

Jeg vil derfor melde klart ud, at der ikke i den nærmeste fremtid vil komme flere decimaler.

Jeg vil høre, hvor mange varer i typisk sælger af gangen? Man kan nemlig lege med decimaler på antalsfaktoreren ved at sælge 10 stk, 100 stk, 1000 stk osv., i stedet for at sælge 1 stk.

På den måde bliver salgsprisen gange med antallet og kommaet rykkes. Du får ikke flere decimaler af den grund, men i og med du rykker kommaet, så vil du eliminere behovet for 3 decimaler.

Hvis det ikke rigtig giver mening, så må du sige til. Jeg vil meget gerne forklare det mere uddybende, hvis du gerne vil have det :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej

Min kunde sælger kun i tons og det kan de vel ikke være de eneste der gør?

Det kunne være virkelig fint, hvis der kunne komme en løsning på dette?

Mvh.

Jane
Hej Jane

Det er de helt sikkert ikke.

Mit forslag kunne være at sælge i kg.

I stedet for at sælge 1,123 tons, så kunne de sælge 1123 kg. Så er kommaet væk.

Det kan være din kunde ikke ønsker dette, men det vil være mit bedste bud med den opsætning vi har i dag.

Hilsen Jesper Mieritz