Ja, du kan gøre det via eksport/import. Jeg vil forklare herunder og til sidst laver jeg en kort video, så du kan se et eksempel på det:
Det først du skal gøre er, at eksportere hele listen med dine leverandører ud. Det kan du ved at gå ind under regnskab -> søgning og lister -> leverandører -> vis i excel.
Du får får en en excel fil, som du skal gemme i det format, der hedder CSV.
Den fil skal indeholde nummeret på leverandørerne. Resten er ikke vigtigt. Grunden til dette er vi i filen kan opdatere alle felter på alle leverandører på en gang. I og så vi kun skal opdatere et felt (automatisk tekst), så er de andre ikke relevante.
Nu kan du importere dem igen. Her er det vigtigt, at alle de felter som er markeret med en tryk skrift, eller fed skrift om man vil, er markeret med fast værdi. Leverandørnummeret skal passe til kolonnen, ellers er det helt lige meget. Hvis du har en linje i toppen af filen, som ikke indeholder specifik data, så skal den springes over. Fx er "Nr." ikke specifik data, men nummeret "1" er. Jeg håber det giver mening.
Man kan nemlig vælge, hvilke kolonner, der skal opdateres. Hvis du nøjes med at sætte flueben i den skal opdatere automatisk tekst, så er det kun den, der bliver ændret Her vælger du fast værdi og så lader du være med at skrive noget, så vil den importere et tomt felt og give et tomt felt på leverandørens stamoplysninger. Dem med fed skrift skal dog være udfyldt for systemet kan finde ud af det. Det vigtigste er, at du kun har flueben i den ud fra automatisk tekst. På den måde er det kun det felt, som bliver ramt.
Det er lidt en kringlet forklaring og derfor får du en video af det her.
Hvis det ikke giver mening, så du må du endelig sige til. Du kan evt. også ringe herind på 88 20 48 40, så kan en supporter guide dig gennem det :)