Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Leverandørvarenr. på varen i lagerkartoteket

+1
Hej.

Man kan indtast leverandørvarenr. på en varer ved at gå ind under den enkelte leverandør. Men vil det ikke være en fordel hvis det også kunne ses i selve lagermodulet og evt. man kunne søge på det under lager
i Forslag » Lagerstyring af (890 points)

2 Svar

Hej Lars og tak for dit forslag :)

I forhold til at kunne sætte vareleverandørnummer på en vare, så vil det bryde med den tankegang vi har omkring opsætningen af dette.

Jeg kan sagtens følge din tankegang omkring, at man kunne sætte det på derinde, men vi har brugere, som køber samme vare fra flere leverandører. Det vil gøre en sådan opsætning vil blive mere kompleks i og med man skal knytte en leverandør per vareleverandørnummer. Hvis man fx køber samme fra fire forskellige steder, så er giver en udfordring i forhold til, at der skal tastes fire forskellige leverandører og fire forskellige vareleverandørnumre ind under et stamkort for varen. Når vi har det på den nuværende med at have det på leverandøren, så kan det ikke gå galt, da leverandøren altid kun har et vareleverandørnummer for en specifik vare.

Det kan sagtens være det ikke er relevant for dig, men her er vi nødt til at tænke alle brugeres arbejdsgang ind. Derfor vil jeg afvise, at vi vil gøre det muligt at tilføje det til varen, men fortsat holde det på leverandøren.

Du skriver dog også, at du gerne vil kunne søge på dette nummer og her vil jeg spørge lidt ind.

Når du vil kunne på vareleverandørnummer, hvor henne i lageret skal det være en mulighed?

Jeg vil også høre om du vil komme med et eksempel på en arbejdsgang, hvor du vil gøre dette og hvilken værdi det vil skabe for dig at have denne funktion. Det er altid god argumenter at have med videre i processen og det er ikke altid jeg kan ser de samme fordele som jer brugere. Derfor håber jeg du vil hjælpe mig med den del :)

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej.

Vi står bare ofte med en varer i hånden, hvor vi kan se leverandørvarenr. men ikke vores egen, så derfor vil det være nemt hvis man i lagerkartoteket kunne søge på det.

Når man nu kan ligge det ind på varer, så syntes jeg også det giver mening, at man nemt kan søge på det. Lige nu, er det egentlig kun brugbart når man lave indkøb og ikke i andre sammenhæng
Forslag af (890 points)
Hej igen,

Jeg beklager jeg først vender tilbage nu.

Til en anden gang må du meget gerne kommentere mit svar, så får jeg nemlig en besked om, at du har vendt tilbage.

I forhold til dit forslag, så er det helt fair, at i gerne vil kunne søge på det.

Jeg vil bare være ærlig omkring, at vi ikke kigger i den retning på nuværende tidspunkt, da vi har andre forslag, som lige nu har højere prioritet. Jeg vil sige, at håndteringen af leverandørvarenumre sagtens kunne være bedre, så derfor er det ikke en afvisning for altid. Det bliver bare ikke lige i denne omgang.

Rigtig god dag :)