Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lagerflytningsbilag

0
Hvordan fremfinder man lagerflytningsbilag i e-conomic? Jeg sidder fx. med en fysisk udskrift af et lagerflytningsbilag fra dags dato med et bilagsnummer. Jeg kan ikke søge det frem via posteringer (bilagsnummeret) og heller ikke ved at kigge på posteringer på et af varenumrene, der figurerer på bilaget.

Jeg har brug for at at fremfinde de lagerflytningsbilag, der er lavet i 2018 frem til nu.
i Spørgsmål » Lager af (690 points)

1 Svar

Hej Pernille :)

Det korte svar på dit spørgsmål er, at det kan du ikke se.

Det er selvfølgelig lidt forvirrende, når det får et bilagsnummer, men selve bilaget bliver ikke gemt, da det ikke har en betydning for din finansbogføring.

Jeg ville gerne komme med en lang forklaring omkring dette, men det er sådan sagen er. Der er ikke noget du kan gøre.

Du er selvfølgelig meget velkommen til at spørge tilbage, eller kommentere, hvis der skulle være noget :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Så jeg må bare acceptere, at jeg har et hul i min nummerrækkefølge, som jeg ikke vil kunne genfinde, ved evt. besøg fra SKAT, til brug for revisor osv? Jeg er med på, at transaktionen kun foregår i mit lagersystem, men der tages jo et bilagsnummer i samme rækkefølge som lagerreguleringer. Du skriver at det er sådan det er og når det er tilfældet, så vil jeg med det samme stoppe med at bruge funktionen "lagerflyt", når transaktionssporet for vores handlinger ikke er fuldstændigt.
Ja, jeg kan godt se det er problematisk i forhold til at følge sporet. Du kan lave et lagerflyt som en regulering. Hvis du laver det i en lagerkladde til regulering, så kan du godt flytte fra en lokation til en anden. Forskellen er her, at det har betydning for finans. Hvis du så sørger for at det er samme værdi, der bliver trukket frem og tilbage, går det i nul og du beholder dit bilag. Det er anden måde at gøre det på, hvor man kan finde bilaget igen :)