Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




bogføring af told

0
Er der nogle der kan fortælle mig, hvordan man bogfører told. Har prøvet at finde ud af det selv, men er kørt fast. På forhånd tak
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

3 Svar

Told er en del af dine direkte omkostninger. Der er nogle som foretrækker at have en særlig konto til det, men det ka også bare være en del af dit varekøb.

Med venlig hilsen Anders Bærentzen registreret revisor Din Revisor ApS dinrevisor.net ab@dinrevisor.net 50 50 34 60
Bogføringshjælp af (5.6k points)

Formoder vi snakker om indførsel fra land uden for EU.

Er du oprettet ved SKAT som Importør, husk også gerne som Exportør hvis varen er defekt og du skal sende den tilbage ? 

Hvis ikke du er det, og du ikke har prøvet der før, så vil jeg glemme alt om det hvis vi ikke taler om meget store beløb. Vil mene køb for 30.000 eller mere årligt, eller mange gentagende gange men mindre beløb.

Det er MEGET langhåret at bruge SKAT import system, og det er ikke godt dokumenteret.  Og det tager langt tid, bare at gennemgå de 32000 vare grupper som der kan bruges. Ud over proklamationer og andet Typer af Import, koli, vægt og en HELT masse andet. 

Jeg vil i stedet bruge fragtmanden, som kan fortolde for dig. Det kan postdanmark også.   Eller bruge en "agent" i udlandet. Så kan du typisk, hvis vi snakker USA også altid få leveret varen, da langt fra alle firmaer gider bøvlet med export. Det er IKKE nemt, og du kommer nemt til at bruge meget tid på det. Overlad det til de professionele , Selv om du selv fortolder, kan du stadig komme til at slås med også PostDanmark, som ikke altid læser hvad der står på en varer. 

Tolden er typisk 2-4% af varen pris, momsen er en helt andet sag. 

Det er sådan en agent jeg taler om

www.shopusa.com

 

 

 

 

Bogføringshjælp af (140 points)
opdateret af

Spændende læsning som jeg lige skriver mig bag øret - fedt svar! Skal bruge det mht. min magasin-side.

Told og importmoms burde bogføres på samme dato som varen og som du beskriver det, i Juni. Hvornår man betaler har ikke betydning, det er fakturadatoen der tæller

Som firma burde det ikke ha betydning for selve momsangivelsen, da du jo får den modregnet om jeg forstår dit spørgsmål korrekt. Du får opkrævning på importmomsen som du betaler og debeterer indgående moms og krediterer importmoms så det går lige op i angivelsen

http://www.startvaekst.dk/momsinterkoeb

https://credit-10.com/dk/finansielle-eksperter-login/

Bogføringshjælp af (260 points)