Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lagerstyring på app'en

0
Hej,

Vi har nogle forskellige sælgere som fakturerer over app'en da det er nemt og bekvemt. Sælgerene har hver deres lager. Her opstår problemet så. Når en sælger så fakturerer en kunde og tager fra sit eget lager, trækkes varerne fra et 0 lager (uden lokation).

Kan det tænkes, at man tilføjer mulighed for, at vælge en lokation når man fakturerer over app'en?

Kan man alternativt - på en lettere måde end at gå hver enkel faktura igennem og tælle sammen og lave dagligt lagerflyt - finde frem til mængden af varer hver sælger har solgt på lokation 0 og lave et lagerflyt?

 

Mvh. Kasper
i Forslag » Lagerstyring af (160 points)

2 Svar

Hej Kasper :)

Jeg forstår godt din problemstilling og derfor hev jeg fat i vores app team. De har ikke planlagt at forbedre app'en op mod lagermodulet lige foreløbigt. De har en masse andre ting på plakaten lige nu og som tingene er nu, så vil bedre samspil mellem lager og app i hvert fald ikke blive i 2018.

Derfor vil jeg fokusere mit svar på at finde den bedste måde du kan flytte disse på den nemmeste måde.

Her vil jeg høre lidt til, hvordan i arbejder inden jeg kommer med et løsningsforslag.

Jeg har et spørgsmål. Når jeres sælgere laver en faktura. Sætter de så sig selv på som vor. ref?

Sælger de nogensinde via en computer, hvor der kommer den rigtige lokation, eller er det alle varer, som bliver solgt, der efterfølgende skal flyttes lokation på?

Jeg håber du er frisk på at uddybe lidt, så vi kan finde den bedste løsning til dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Ja de skriver sig på under vore reference. Ofte vil de få sig sat på som fast reference på computeren, så de ikke skal bruge tid på det hver gang.

De sælger sjældent via computer, da de oftest er ude og køre og ikke bruger tid på, at åbne den og komme på nettet osv.

Pt. laver de en ordre og så konverterer de dem til fakturaer når dagen er omme.
Forslag af (160 points)
Hej igen Kasper.

Jeg beklager du ikke har fået svar. Til en anden gang, så må du meget gerne kommentere mit svar i stedet for at svare dit eget indlæg, så får jeg nemlig ikke besked omkring, at du har svaret.

Når det er sagt, så lad os kigge på det.

Du kan gå ind via rapporter -> kunder -> omsætningsstatistik.

Herinde vil du kunne søge salg frem for en bestemt medarbejder i en periode. Så kan du fx 1 gang om måneden gå ind og trække statistikken og se på, hvor mange af hver varer en specifik sælger har solgt. Så slipper du for at gå faktura gennem. Kunne det være løsning?

En anden ting jeg er lidt nysgerrig på er, hvorfor hver sælger har sin egen lokation? For mig lyder det ikke som sælgerne har en reel lokation, hvor deres varer ligger. Det kan være jeg skyder helt skævt, men umiddelbart lyder det som om i skal bruge det til en form for rapportering, eller statistisk. Vil du være frisk på at uddybe denne del? Det kan være vi kan finde en helt ny måde i kan arbejde på i e-conomic :)
Hej Jesper :)

Vores sælgere er kørende sælgere og har eget lager, hvor de også nogle gange leverer fra. Ydermere fakturerer vores sælgere også selv - de kan mange ting ;)

Så når vores sælger laver sin faktura med sig selv som ref., vil det være relevant at de vælger den lagerlokation som der afleveres varer fra, eks. deres lager når de selv leverer eller vores centrallager når det er en større forsendelse. Når de fakturerer nu, vælges der automatisk 0-lokation, hvilket gør at alle de fakturaer vores sælger laver over app'en, kludrer i vores e-conomic lagerstyringssystem.

Vi bruger allerede omsætningsstatistikken til at lave mål og se salg osv.

Vores udfordring ligger i, at få lagerbeholdninger i real-time fra de forskellige lagere (sælgernes egne, centrallager osv.)
Hej Kasper og tak for følge op. Hvis de har deres eget lager, så giver det selvfølgelig mening at benytte lokation på den måde i gør.

I forhold til en real-time opdatering, så kan jeg selvfølgelig godt se, at det er relevant den trækker direkte fra lokationen. Jeg må dog sige, så er der lange udsigter på at få lokationen med i app'en. Der vil jeg være ærlig og give en klar udmelding i forhold til den del. Omsætningstatistikken med udgangspunkt i varer og em specifik reference vil derfor fortsat være mit bedste bud. Jeg umiddelbart tro det er nemmere end at tjekke alle faktura gennem, men det skal du selvfølgelig gøre som du finder bedst.

Rigtig god weekend :)