Hej Nina :)
Jeg forstår godt situationen, hvor man modtager færre varer end man bestiller.
Sagen er bare den om du modtager flere eller færre end du har bestilt, så ændrer det ikke på, hvad du har bestilt i første omgang. Det er ud fra den første bestilling vi danner den PDF, der kan blive sendt afsted til en leverandør. Derfor er det ikke muligt at rette i en bestilling efter den er sendt.
Det er helt rigtigt, at du indtil for nylig godt har kunne rette i bestillingen, men det var faktisk en fejl i systemet. Den fejl har givet en masse problemer for mange brugere og derfor er det nu rettet.
Du kan dog sagtens løse problemet. Jeg vil forklare herunder:
Lad os antage du har bestilt 10 stk. af en vare. Du modtager herefter kun 9 stk.
Så kører du flowet gennem, hvor du har sendt bestillingen, som danner en modtagelse, hvor du modtager 9 stk og herefter bogfører du vareleverandørfakturaen. Så er du egentlig færdig med denne sag, men som du siger, så hænger bestillingen stadig og det ligner du har en på vej. Hvis leverandøren ikke senere leverer dette, så går du ind og sletter bestillingen og alt ser nu rigtig ud.
Jeg håber min forklaring giver mening, ellers siger du bare til :)
Rigtig godt nytår.
Venlig hilsen/Best regards
Jesper Mieritz
Knowledge Manager, Planet WOW

e-conomic er et produkt fra
Visma e-conomic A/S
Langebrogade 1, 1411 København K
CVR-nummer: 29403473
Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
-
Hop herind og stem på de forslag du er enig i!