forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Problem med afstemning af kunder

0
Jeg sidder og er i gang med at afstemme kunder, men jeg har problemer med at få det til at stemme.

Firmaet startede med at bruge Economic tilbage i juli 2016, inden der blev regnskabet klaret af en revisor. Det første stykke tid jeg sad på posten blev fakturaer sendt uden om et regnskabsprogram, så disse fakturaer er ikke inde i programmet, men da indbetalinger er kommet, er disse blevet registreret på kunderne. Der er indgivet moms, og der er disse fakturaer med.

Alt dette betyder at det står som om disse kunder har penge tilgode hos os, da det kun er indbetalingerne der er registreret men ikke fakturaerne.

Håber nogen herinde kan hjælpe mig med hvordan jeg får afstemt,

Vh

Nannamia
spurgt 8 Dec, 2017 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af nannamia (210 points)

3 Svar

Hej Nannamia :)

Uden at kunne sige, hvad du konkret skal gøre, så skal dette bogføres ind på dine debitorer. Det betyder, at du skal lave en almindelig faktura via salg, eller en manuel kundefaktura via kassekladde.

Hvis du vil have varehistorikken med, så det være via salg, hvis du udelukkende ønsker at rette det skyldige beløb, så er det nemmest via manuel kundefaktura.

Det er så her jeg får svært ved at blive mere konkret. Du skal vurdere, hvordan disse skal bogføres i forhold til dit nuværende regnskab.

Du kommer dog ikke uden om, at du skal lave noget bogføring, hvor debitor styringen indgår.

Jeg håber det giver mening for dig. Ellers må du endelig spørge ind :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 8 Dec, 2017 Bogføringshjælp af Jesper Mieritz (69,510 points)
Hej Jesper

Det gør ikke så meget at jeg skal bogføre, men det er mere hvordan jeg skal bogføre det.

Det er en tømrer, så det handler ikke om varer, men om ydelser der er lavet faktura på. Det som jeg har problemer med, det er at hvis jeg danner faktura i economic, så beregner den moms på disse faktura, og den moms er allerede indberettet til skat, og så vil momsen blive helt forkert.

Det som jeg kan se som et problem, det er at der i 2016 er ført regnskab i 2 forskellige systemer, så der er nogle faktura der ligger uden for programmet.

Der er lavet en primosaldo pr. 30/6-16 som er kørt ind i e-conomic, men der er så lavet faktura uden om systemet.

Vh

Nannamia
besvaret 8 Dec, 2017 Bogføringshjælp af nannamia (210 points)
Hej igen :)

Lige præcis den del med, hvordan du skal bogføre må jeg desværre ikke hjælpe med. Jeg håber dog andre e-conomic brugere vil byde ind.

Hvis det ikke handler om varer, så kan du lave en manuel kundefaktura. Du kan bogføre det hele ind på kunden og så efterfølgende bogføre modsat i finansen via et finansbilag, så det ingen betydning har for dit regnskab. Jeg ville dog lige tjekke med andre brugere herinde, eller i sidste ende dobbelttjekke med revisor/bogholder for at være helt sikker på, hvordan det rammer dit regnskab :)

Du kan se, hvordan man danner en manuel kundefaktura her:
http://wiki2.e-conomic.dk/regnskab/kassekladder-manuel-kundefaktura
Hej Nannamia

Du skal blot føre den primopost væk igen med moms.
Så kan du efterfølgende ligge faktura ind som manuelle kundefaktura, så kommer de med ind på debitorerne, og din moms bliver rigtig.

Håber det kunne bruges, ellers sig til.

Mvh Alexander

Mvh Alexander Sylvestersen-Platz | VALJU ApS | +45 3360 1261
besvaret 13 Dec, 2017 Bogføringshjælp af Alexander - VALJU (1,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.