Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lager - pakkeseddel - på lager

0
På min pakkeseddel i feltet "på lager", hvor trækker e-conomic tallet fra? Hvordan håndterer den lokationer og kan man selv bestemme hvad feltet skal indeholde?

Vi har 3 lokationer - 2 til konsignationslagre (nr. 1 og 2) og vores eget lager, som ikke har et lokationsnr. Jeg troede egentlig, at feltet "på lager" indeholdt alle lokationer men det ser ud til, at den kun viser vores egen beholdning, dvs. den tager ikke de 2 lokationer med (nr. 1 og 2). Jeg har før spurgt til dette (indlæg: Kommission - lokation - beholdningsmatrix og pakkeseddel), hvor jeg fik at vide, at de varer der ligger på lokationer, ikke kunne trækkes ud af "på lager" på pakkesedlen. Men nu ser det ud til, at e-conomic faktisk udelader dem på de 2 lokationer? Hvad er det rigtige og hvordan tjekker jeg selv, hvad det er for et tal, som der fremgår på pakkesedlen "på lager"?
i Spørgsmål » Lager af (690 points)

1 Svar

Hej Pernille :)

Jeg tror enten jeg har misforstået dit behov, eller har jeg ikke været helt klar i min udmelding på det andet indlæg. I forhold til det du beskriver nu, så er der forskel fra det du beskrev før som jeg læser.

Det andet indlæg handlede om at varerne ikke måtte stå som værende på lager når du kigger på en matrix for alle dine varer. Her er det nødvendigt at levere eller sælge varen og derfor blev det andet flow en del mere kringlet end dette.

Som sagt kan det være jeg har misforstået noget, men dette indlæg er noget mere simpelt som jeg læser det. Det er jo som udgangspunkt altid positivt, hvis tingene kan gøres mere simpelt ;)

Du har dog helt ret i, at pakkesedlen vil kigge på den enkelte lokation, når en vare overføres, hvis man vælger kun at overføre de varer der er på lager.

Du skal dog være opmærksom på, at indtil du har overført dem til levering, så vil de i systemet stadig indgå i din samlede lagerbeholdning, hvis man kigger på beholdningsmatrix, men de vil være fordelt korrekt ud på lokationerne.

For at svare kort på dit spørgsmål. Pakkesedlen kigger på den lokation, som er valgt på ordren. Så du har ret i, at på pakkesedlen vil de blive udeladt.

Jeg ved ikke om det var svar på dit spørgsmål. Ellers må du endelig følge op. Der er efterhånden en del spørgsmål omkring dit lager, så jeg er ikke sikker på, at jeg helt har overblikket over jeres lagerstyring, så endelig spørg ind :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Tak for svar. Det andet indlæg, som jeg henviste til, havde 2 spørgsmål og vedrørende pakkesedlen, så er det kaldt punkt 2. Dit første var til mig var: "Det vil ikke være muligt, at få dem væk fra beholdninsmatix eller pakkesedlen, så længe der er lagertræk på. Du kan dog i forhold til pakkesedlen sætte lokationer på. Disse lokationer kan du kalde noget i stil med 'lager 1 - kommission', så dine lagerfolk kan se, at de ikke skal pakke disse. Du kan også give dem et helt andet navn. Det skal du gøre, så det passer dig. På denne måde kan du indikere, hvilke der ikke ligger på jeres eget lager.Det er det tætteste du kommer på en løsning." Jeg svarer tilbage på dette og du svarer så igen og kommer med et forslag til, hvordan vi ændrer måden hvorpå vi styrer vores konsignationslager.

Vedrørende det andet indlæg, så kommentarer jeg på det særskilt, da det ikke er afsluttet.
Fair point med pakkesedlen. Det er min fejl. Du vil godt kunne dele dem op som du beskriver :)
Jeg kan dog se du beskriver den skal udelade de varer som er i kommission. Det gør den ikke, hvis du vælger en vare med kommission ud fra en lokation. Det er derfor jeg gav denne forklaring.

Jeg har misforstået sagen omkring, at de skal med pakkesedlen, men kun når du vælger den. Jeg troede slet ikke de skulle optræde uanset hvad :)