Hej Tina og tak for de meget relevante spørgsmål i forhold til den nye lovgivning om persondata.
Vi er meget opmærksomme på loven og det er noget vi allerede nu er i fuld gang med at arbejde på.
I forhold til, hvordan kundedata vil blive behandlet, så kan jeg ikke give dig et endelig svar endnu. Jeg vil dog sige, at vi er pålagt at opbevare data i forhold til bogføringsloven i op til 5 år. Derfor ved jeg ikke, hvordan de lovgivninger vil konflikte med hinanden. Efter de 5 år er der dog ingen tvivl om, at kunden har ret til at få fjernet sine data. Som sagt har jeg ikke noget endegyldigt svar i forhold til, hvordan det hele lander, men vi skal helt sikkert nok finde en løsning.
I forhold til databehandleraftale, så er det det noget vi arbejder på. Der skal nok komme en advisering, når den kommer ud til alle kunder.
Jeg vil henvise til denne side, hvor alt omkring GDPR i forhold til e-conomic er samlet.
Selvom der ikke er helt styr på det hele, så håber jeg alligevel det kan hjælpe dig lidt.
Med venlig hilsen Jesper Mieritz