Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Behov for automatisering af abonnementsmodulet

0
Hej e-conomic,

Jeg er netop blevet bruger på jeres system, som jeg glæder mig til at bruge. Jeg har særligt glædet mig til abonnementsmodulet. Dog finder jeg nu ud af, at når man har oprettet en abonnent, der eks. skal faktureres 1 x årligt, så skal jeg selv notere et sted, at jeg et år senere skal huske at fakturere abonnenten igen. Det er ærgerligt!

Inden længe forventer jeg at have hundredevis af abonnenter (der har købt abonnement på forskellige dage af året, og derfor skal faktureres på forskellige dage et år efter).. Men hvis systemet ikke 1) kan fakturere automatisk ét år senere (det ville være den fedeste løsning) eller 2) kan sende mig en direkte påmindelse på email om at fakturere mine abonnenter, så er det simpelthen ikke særligt effektivt.

Jeg vil anmode om, at I hurtigst hjælper brugerne med en automatisering på det område. På forhånd tak.

Mvh. Kasper
i Forslag » Dimension (afdelinger) af (120 points)

2 Svar

Hej Kasper

Du opretter først et abonnement der har interval "År"

Når du opretter Abonnenten på abonnementet sætter du en startdato (dato for den første faktura der dækker 1 år) - slutdatoen sætter systemet selv 1 år frem (- 1 dag)

Tanken er så at du fx hver måned laver en Abonnementkørsel

Er Abonnenten fx oprettet med startdato 01.12.2017 og du laver en kørsel pr denne dato så danner systemet automatisk en faktura. Når fakturaen bogføres ændrer systemet automatisk datoen på abonnenten til 01.12.2018.

Når du så laver en abonnementkørsel pr 01.01.2018 så matcher det ikke med det der står på abonnenten og der dannes ikke en faktura på denne kunde - men hvis du har oprette en anden kunde med denne dato som startdato så vil der blive dannet en faktura til ham 

Du skal altså ikke selv notere at du skal huske at fakturere de enkelte kunder men lave en fast rutine så du laver kørslen fx hver måned

 

NB

Glemmer du ved en fejl fx at lave abonnementkørsel 01.12.2017 men laver en kørsel 01.01.2018 så vil både dem med dato 01.12.2017 og 01.01.2018 få en faktura - så de bliver ikke "glemt" af systemet


René Arpe It-konsulent
Forslag af (17.3k points)
Hej René :)

Mange tak for at komme med svar herinde på vores forum. Jeg er meget enig i det du skriver.

Det er værdsat, at du bidrager til at hjælpe andre brugere.
Hej Kasper :)

Jeg kan René har været så flink at komme med en god forklaring af, hvordan modulet  fungerer og hvorfor du stadig ville kunne bruge det. For en god ordens skyld, så følger jeg bare lige op for at høre om alt er som det skal være?

René har nemlig helt ret i det han skriver, så jeg vil ikke komme med en ydeligere forklaring. Jeg vil egentligt bare bakke op omkring det der bliver skrevet. Du er selvfølgelig meget velkommen til at komme med spørgsmål, hvis der skulle være noget.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)