Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rapportering

0
Jeg savner noget rapportering på mine abonnementer. Jeg saver i høj grad at kunne trække nogle rapporter som fortæller mig hvad jeg kan udfakturere det næste kvartal, næste halv år osv. Det er idag meget svært at lave budget når jeg ikke har et nemt overblik over mine abonnementsindtægter.

Jeg har nævnt det for noget tid siden, men jeg syntes ikke rigtigt der er sket det store på abonnementsmodulet i lang tid.
i Forslag » Dimension (afdelinger) af (770 points)
status opdateret af 🔒

22 Svar

Hej Martin,

Jeg har nu undersøgt sagen og kan se at der ikke er mulighed for at trække den type rapporter du efterlyser. Jeg vil i stedet sende din forespørgsel videre til vores udviklere som et forslag til forbedring.

For du har jo helt ret i at det er meget relevant at kunne forudsige sin indtægt baseret på de abonnementer man har solgt.

Når du siger at du har nævnt det før, er der dog en chance for at det allerede er på udviklernes plan. De har meget at se til, så selvom et forslag er rigtig godt, er det ikke sikkert det bliver implementeret med det samme.
Forslag af (5.3k points)
Hej Martin,

Jeg er med på at de kan have travlt, men det er ved at være et par år siden jeg første gang nævnte dette, så den helt store prioritering har det nok ikke.

Jeg syntes dog det er underligt at i ikke selv mangler denne funktion under budgetlægningen, da jeg går ud fra at i benytter jeres eget system til bogføringen.
Forslag af (770 points)
Hej MartinOliver,

Vi har også efterspurgt denne feature til abonnementsmodulet, men har opgivet at vente. Beskeden om, at ideen er sendt videre til udviklerne er vist standard

Derfor har vi selv implementeret rapporteringen via e-conomic API.
APIet er vi ganske tilfredse med, da vi bruger det til rigtig mange andre ting også.

Nu får vi oplysninger om fremtidige udfaktureringer for alle abonnementer i perioder vi selv definerer, dvs. de perioder vi anvender er faktisk perioder, som passer med perioderne for indlæsningsfristerne for PBS Betalingsservice. Men det er en smal sag at tilpasse perioderne til et antal dage, måned eller kvartal.

Humlen her er så, at det har taget os 2-3 timer at implementere. Godt nok kender vi e-conomic API i forvejen, men det burde e-conomics udviklere vel også og meget bedre end os?!
I sidste ende er det jo et spørgsmål om prioritering (som vi kan læse ud af svaret fra Martin fra e-conomic), og det er helt forståeligt i de her tider.

Det skal lige siges, at vi selvfølgelig ikke har noget pænt webinterface til det, men får kun tallene (kroner eksklusiv/inklusiv moms, datoer osv.) outputtet ganske råt til skærmen. Men det er også utrolig meget bedre end ingenting.
Forslag af (140 points)
Jeg tror også det er standardbeskeden. Omvendt ved jeg selvfølgelig også at det handler om prioritering, hvilket vi kender fra vores egen virksomhed når der kommer kundeforespørgsler.

Men jeg syntes det er så vigtig en feature, at man ikke skal ind og rode med APIér.
Forslag af (770 points)
Lad mig lige starte med at slå fast at det [u:30shho4t]ikke[/u:30shho4t] er en standardbesked når jeg skriver at jeg har sendt idéen videre. Når jeg skriver at jeg har sendt noget videre, så passer det.

Hele idéen bag forummet er jo at vi gerne vil i dialog med vores brugere. Jeg er løbende i dialog med vores udviklere, som jeg har en aftale med om, at jeg sender de idéer der kommer her på forummet, videre til dem.

Grunden til at forummet er blevet oprettet, er netop at få gang i en dialog med vores brugere. Alle gode idéer og debatindlæg er velkomne.

Når det er sagt, er det vigtigt at understrege at fordi en idé er god, betyder det ikke at vi kan føje den til e-conomic med det samme. Jeg vil ikke udtale mig for meget på udviklernes vegne, men jeg ved at de har meget på programmet allerede. Jeg synes de fortjener ros for at tage imod input fra både mig og jer brugere. Det har jeg ikke set udført i praksis i andre danske virksomheder.

Det er nok ikke hverken første eller sidste gang, at der er nogen der føler at der bliver set stort på deres idéer. Men jeg kan love at det ikke er tilfældet. Idéerne [u:30shho4t]bliver[/u:30shho4t] sendt videre til udviklerne og de kan så vurdere, om det er noget de vil arbejde videre med.

Husk, at fordi en idé virker rigtig god set fra dit perspektiv, så ser vores udviklere tingene i et andet perspektiv. De har systemoptimering, vedligeholdelse, lovændringer og mange andre ting der også skal tages højde for når der skal udvikles på e-conomic.

Jeg vil anbefale jer at holde øje med de nyheder og blogindlæg vi skriver når der bliver frigivet nye opdateringer til e-conomic, så vil i se at der faktisk sker meget under kølerhjelmen på vores allesammens yndlings-regnskabsprogram mellem hver opdatering.

Se bare hvad de sidste to markedspakker indeholdt:

Markedspakke 18 - http://www.e-conomic.dk/nyheder/08-04-2010-systemforbedringer-mp18

Markedspakke 17 - http://www.e-conomic.dk/nyheder/05-03-2010-systemforbedringer-i-marts

Hav en god weekend.
Forslag af (5.3k points)
Jeg vil give dig ret i mange af dine betragtninger Martin. Det *er* et spørgsmål om prioritering og her må man acceptere at det ikke altid kan alde sig gøre at få netop den feature du lige mangler med i en opdatering.

Kunne du ikke undersøge noget for mig. Nu er jeres forretning også 100% abonnementsbaseret.

1. Der er en  engelsk ordsprog der siger, Eat Your Own Dog Food. Gør i det ?
2. Hvordan laver i budgetter når i kigger på jeres abonnementer, herunder likviditetsbudgetter. Det er vigtigt at vide hvornår og i hvilke perioder abonnementer kommer ind så man kan styre likviditeten. Det syntes jeg ihvertfald. Har i brugt jeres API til at lave disse estimater ?

Jeg er rigtigt godt tilfreds med jeres system og har brugt det siden 2005. Jeg tror ikke jeres abonnementsmodul findes bedre nogen steder. Jeg kender til en virksomhed som har brugt 200k+ for at få lavet sådan et addon til deres MS Dynamics løsning, og den indeholder 20% af det jeres løsning kan, men som sagt så mangler jeg liiiige den lille feature der hedder rapportering før den er helt i vinkel hvis du spørger mig.

Go weekend til dig også..
Forslag af (770 points)
Nu bliver det kompliceret - nu blander en tredje Martin sig i den ehr tråd

Først - ja vi bruger selv e-conomic til at køre vores regnskab. Lige mht. abonnement har vi nogen tilrettelser som kun er tilgængeligt for os selv, da vi ser direkte i nogle systemtabeller for at holde øje med, hvem der har hvilke moduler, og hvem der nelder til og fra hvornår. Men ellers er det grundliggende det samme vi bruger.

Og når Martin Wülser siger han sender det til udviklerne så er det ikke helt rigtigt - han sender det til mig som så taler med udviklerne. Jeg sidder dog også i udviklingsafdelingen, så helt forkert er det ikke, selvom jeg ikke selv er udvikler.

Det som jeg gør, inden jeg tager det videre til udviklerne er at kvalificerer det, og sikre at vi har en klar forståelse af hvad det er som I, kunderne, gerne vil have, og at det også er noget som kan bruges af så mange kunder som muligt, i alle de lande hvor vi er repræsenteret. Og det er jo netop blevet meget lettere nu, hvor vi har det her forum, hvor vi kan tale sammen mere direkte.

I det her tilfælde vil jeg f.eks. gerne vide lidt mere præcist hvilke rapporter, det er som I gerne vil have. Jeg kan forstå at det er et overblik over abonnementer i gerne vil have, så i kan beregne hvad jeres forventede indkomst er. Men hvordan skal den se ud? Skal det være en rapport der viser abonnementer nedad og måneder henad? Skal man kunne afgrænse til kune at vise et abonnement? Hvilke periode er interessante? Og skal den kunne vise detajlerne (dvs. abonnenterne)? Hvis I har en rapport i Excel som i bruger idag, er i meget velkommen til at lægge den op her, da det vil give mig et bedre indtryk af hvad det præcist er I har brug for.

Tak
Forslag af (1.0k points)
Det som kunne være rigtigt lækkert, var at jeg kunne vælge en periode, ala 01.07.2010 - 30.06.2011 og så få listet mine abonnementer nedad og have månederne listet henad.

Man kunne måske måske have en opsummering under hver måned.

Det ville gøre det ekstremt nemt for mig at se hvor meget jeg kan regne med at fakturere i de forskellige måneder.
Forslag af (770 points)
Helt enig!! Det kunne vi også få meget glæde af.
Forslag af (530 points)
En ting der også kunne være fint, ville være hvis man selv kunne lave nogle specielle rapporter direkte i E-conomic.
Dette er nok ikke så nemt at lave og styre.
Forslag af (430 points)