Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lager - lokation - fast pr. kunde

0
Vi har konsignationslagre og styrer det via lokationer (vi har 2 konsignationslagre, med hver sin lokation og vores hovedlager har ikke en lokation). Løbende, når vi løbende leverer til et konsignationslager, bruger vi et kundenummer (kaldet konsignationslager xxx), hvor vi laver en faktura uden lokation. Den vender vi så og sætter lokation på, så varen bliver flyttet fra hovedlageret til konsignationslageret. Såfremt en faktura indeholder 100 varelinjer så er det et stort arbejde at sætte lokationer på alle linjerne (på kreditnotaen). Kan man sætte fælles lokation på fakturaniveau/kundeniveau i stedet for? Det ville lette vores arbejdsgang meget. Hvis ikke, så kom gerne med et forslag til hvad vi alternativt kan gøre.
i Spørgsmål » Lager af (690 points)

1 Svar

Hej Pernille :)

Der er ikke mulighed for at gøre det du beskriver. Jeg kan godt forstå, hvad du gør for at lave disse vareflyt fra et lager til et andet. Jeg er dog i tvivl om, hvorfor du gør det på denne måde.

I stedet for at lave faktura og kreditere den igen, så kan du lave et lagerflyt på disse vare. Lad os antage det er 100 linjer. Jamen så laver du et lagerflyt på 100 varer fra en lokation til en anden.

Dette kan også ske via import til lagerreguleringer, så kan du taste det hele i excel, hvilket jeg tror vil gå hurtigere.

Jeg er derfor lidt nysgerrig på, hvorfor i gør det via faktura frem for dette jeg beskriver. Hvis ikke min løsning virker for jer, kan jeg så lokke dig at uddybe, hvorfor faktura/kreditnota er en bedre løsning? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Vi skal bruge ordren til at generere pakkeseddel/følgeseddel til vores lager/chauffør. Hvordan kan vi styre det hvis vi blot bruger en lagerflyt?
Vi har tidligere forsøgt os med lagerflyt men vi mister derved muligheden for at kunne følge op på hver enkelt ordre. Vi bruger ordremodulet til at skrive personer, referencer, leveringsdato, udskrive pakkesedler til lagerfolk (som skrevet ovenfor) osv.
Hvis du laver faktura/ordre som normalt uden lokation, så kan godt danne følgesedlen som du plejer.
Efterfølgende kan du så lave et lagerflyt i stedet for at lave en kreditnota. På den måde slipper du for at taste det hele ind.

Jeg er ikke sikker på om det vil virke for jer, men det er mit bedste bud. Ellers skal du ud og have fat i en integrationspartner, som kan lave en mere avanceret og kompleks lagerløsning til jer.
Hvis det er noget for jer, så kan du klikke på mulighederne her:
https://www.e-conomic.dk/apps/lager - mit bedste bud er her at kigge lidt på dem og ringe til en eller flere at de partnere, der lyder interessante. Så kan i tage en snak om de har noget der passer for jer.

Ellers kan vores lagermodul godt komme til kort i forhold til jeres arbejdsgang, desværre.