Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varenavne på plukliste / følgeseddler

0
Jeg har mange kundespecifikke varer, som kun bruges én gang.

Derfor opretter jeg et vare nummer som hedder "Diverse" med varenavn "Diverse". Når jeg så opretter en ordre, rettere jeg varenavnet til det konkrete. Det er fx glashylder, som leveres i et utal af størrelser, og skal jeg oprette et varenummer til hvert, vil mit varekartotek være meget uoverskueligt.

Når jeg så skal plukke varerne til en ordre, og der fx 10 ordrelinier, som alle Diverse varenummeret, så har jeg 10 total enslydende linier på siden hvor jeg skal skrive antal på hvad jeg rent faktisk sender.

Og for at det ikke skal være løgn, så står det endda ikke i samme rækkefølge som på ordren.

Så det er MEGET besværligt at finde udfylde antallet på hver linie korrekt, hvis når jeg nu ikke leverer alt på en gang - hvilket jeg ofte ikke gør.

Problemet er at systemet henter "varenavn" fra varekartoteket, og ikke fra ordrekladden.

Kunne man ikke ændre dette, så man tager "varenavn" fra ordren i stedet ? Den tager jo trods alt antallet derfra i forvejen. Man ændrer jo trods alt varenavnet fordi der er en grund til dette. Så det er jo kun logisk at dette følger med i resten af ordre behandlingen. Det kommer jo korrekt ud på følgeseddel og faktura i sidste ende.

Jeg tænker det er en dum lille detalje som mange ikke bemærker eller bliver påvirket af. Men for mig gør det hverdagen mange besværlig.

Kunne dette ikke ændres, så alt hentes fra ordren og ikke varekartoteket ? Jeg tænker at det ikke vil stille nogen ringere.

Tak

Roman
i Forslag » Lagerstyring af (140 points)

Hej Roman, 

Det er efterhånden længe siden du kom med dit forslag her. Som du nok ved er det stadig ikke muligt at trække varenavnet fra ordren. 

Jeg er i gang med at tjekke mange af de forslag vi har her på forum gennem, da en del desværre har ligget længe. I stedet for vi har mange åbne til fremtiden, så vil jeg lukke ned for dem som vi ikke har en plan for. Tanken er vores status på alle indlæg skal være mere retvisende. 
For dit indlæg her, så betyder det, at jeg vil lukke ned for nu, da vi har en masse andre indlæg, hvor efterspørgslen er større og vi derfor vil fokusere på dem i stedet. 

Jeg er helt med på, at det er rigtig ærgerligt for dig, men jeg vil hellere komme med en klar udmelding i stedet for vi stadig har det lagt som planlagt, da det ikke giver et retvisende billede. 

Jeg beklager den lange ventetid, men jeg håber du sætter på, at vi kommer med en mere klar udmelding. 

Rigtig god dag smiley

2 Svar

Hej Roman og mange tak for dit forslag :)

Jeg kan sagtens forstå det du beskriver.

Jeg vil give dig helt ret i, at dette ikke stiller nogen ringere, og samtidigt så synes jeg også det giver mening, at det er navnet fra ordren, der bliver hevet med videre. Det kan virke lidt mærkeligt, at navnet på selve følgesedlen følger med videre fra ordren. Det er kun når enkelte eller flere varer skal vælges til levering, at det er navnet fra varekartoteket.

Derfor vil jeg gå videre med dit forslag og vende den med vores udviklere. Efterfølgende vil jeg opdatere her på indlægget igen.

Dit forslag er derfor under overvejelse indtil videre :)

Et work around indtil videre kunne være at danne pakkesedlen. Den kan du så have åben ved siden af i en boks for sig selv. Her er navnene nemlig som på ordren.

Så kan du sidde og vælge, hvad der skal levering. Jeg er med på det ikke er optimalt, men det kunne være et lille trick indtil videre.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Roman :)

Jeg har fået vendt det med vores udviklere. Det gav dig ret i problemstillingen og det er noget vi gerne vil arbejde videre med.

Jeg vil sætte forslaget som planlagt for nu. Den er dog ikke lagt ind i vores roadmap for nu, men det er helt sikkert noget vi vil kigge på.

Jeg vil vende tilbage når jeg har en mere konkret plan forslaget :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)